Home » Știință » Responsabilul neobişnuit pentru proprietăţile psihoactive ale canabisului

Responsabilul neobişnuit pentru proprietăţile psihoactive ale canabisului

Publicat: 02.12.2018
Prima hartă completă din lume a cromozomului canabisului scoate la iveală trecutul evolutiv al plantei şi indică un posibil viitor ca plantă medicinală. THC (tetrahidrocanabinol) şi CBD (canabidiol), substanţele bioactive produse de canabis, au apărut datorită unei colonizări străvechi a genomului plantelor de către virusuri, conform echipei de cercetători de la University of Toronto.

Descoperirea este doar una dintre multele detalii scoase la iveală de harta genomică ce prezintă organizarea cromozomilor. Aceasta a fost publicată recent în jurnalul Genome Research. Printre alte revelaţii este descoperirea genei responsabile pentru producerecanabicromenului (CBC), un canabinoid mai puţin cunoscut, scrie Phys.

„Harta cu cromozomi este o resursă de bază importantă pentru viitoarele cercetări care, în ciuda utilizării la scară largă a canabisului, a rămas în urmă din cauza legislaţiei restrictive”, a precizat Timp Hughes, coautor al studiului.

Savanţii au aflat că THC şi CBD sunt codificate de genele THCA respectiv CBDA. Ambele se găsesc în cromozomul 6 din cei 10 cromozomi în care se află genomul canabisului. Aici, genele sunt înconjurate de o cantitate mare de ADN care provine de la virusuri care au colonizat genomul acum milioane de ani.

Harta arată că există două gene diferite care poate face posibilă creşterea plantei fără THC, care are proprietăţile de alterare a conştiinţei, putând fi folosită astfel în scopuri medicinale, cu efecte psihoactive mai reduse.

Un beneficiu al unui extract de canabis a fost scos la iveală şi poate revoluţiona remediile pentru psihoză

Canabisul ar putea fi medicamentul MINUNE al secolului?

Cum ar putea ajuta marijuana la tratarea Alzheimer-ului