Home » Știință » Detalii despre Gateway, staţia spaţială a NASA care va orbita Luna şi care va reorienta întregul program al Agenţiei Spaţiale Americane

Publicat: 17.01.2019
Lunar Orbital Platform-Gateway este un program propus de NASA care ar aduce astronauţii pe orbita satelitului nostru natural. Conceptul a generat multe studii şi numeroase discuţii din 2017, mai ales că noul scop al NASA pare o reîntoarcere pe Lună.

Misiunea este încă în fazele incipiente, dar la mijlocul anului 2018, NASA a venit cu un model de staţie care ar putea ţine patru astronauţi. Spre deosebire de Staţia Spaţială Internaţională, aceasta nu ar avea întotdeauna echipaj la bord, dar ar avea capacitatea să efectueze experimente ştiinţifice în mod autonom, scrie Space.

În august 2018, vicepreşedintele Mike Pence a anunţat că astronauţii ar putea zbura la staţie din 2024. Totuşi, această dată se poate schimba, în funcţie de planurile de construcţie.

De asemenea, administratorul NASA, Jim Dridenstine, a anunţat că misiunea va fi mult mai ieftină faţă de misiunile Apollo de acum 50 de ani.

Printre primele menţiuni ale proiectului, cunoscut atunci ca Deep Space Gateway, era într-un articol publicat pe site-ul NASA în martie 2017. „Agenţia doreşte să construiască o staţie spaţială pe orbita Lunii în primele misiuni care ar servi ca o poartă spre spaţiu şi suprafaţa lunară. Staţia ar avea capacităţi de andocare, un mic habitat pentru astronauţi şi module care ar permite experimente ştiinţifice”, au anunţat atunci în articol cei de la NASA. „Regiunea din jurul Lunii este un mediu spaţial util pentru acumularea experienţei pentru misiunile umane care se îndepărtează de Pământ”, au mai adăugat aceştia.

În septembrie 2017, NASA şi Roscosmos au semnat un acord prin care vor explora Luna împreună, ceea ce include şi utilizarea staţiei Gateway.

Deep Space Gateway a fost redenumită Lunar Orbital Platform-Gateway în februarie 2018, atunci când NASA a anunţat şi cererea de buget pentru 2019. Documentul include şi sugestia că Staţia Spaţială Internaţională ar trebui să încheie operaţiunile în 2024 pentru a permite finanţarea noii staţii.

Un grup de cercetători a ajuns la concluzia că pe Lună a putut exista viaţă