Home » Știință » Un studiu amplu asociază depresia cu bacteriile digestive

Un studiu amplu asociază depresia cu bacteriile digestive

Publicat: 07.02.2019
Bacteriile din intestinele noastre ne-ar putea afecta sănătatea mintală şi pot fi asociate depresiei, arată cercetătorii într-unul dintre cele mai ample studii de acest fel.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că 300 milioane de persoane suferă de depresie şi că există o legătură între sănătatea fizică şi mintală a oamenilor. Cercetătorii din Belgia consideră că o serie de bacterii intestinale produc chimicale ce au un impact semnificativ asupra creierului, ce afectează pozitiv şi negativ sănătatea mintală, scrie France24.

Experimentul cunoscut cu denumirea de Flemish Gut Flora Project a avut la bază examinarea datelor privind depresia şi a analizelor fecalelor a 1.000 de persoane. Rezultatele arată existenţa a două tipuri de bacterii frecvente în cazul persoanelor ce sufereau de depresie. Acestea au găsite şi la pacienţii ce luau antidepresive.

Înţelegerea modului în care intestinele şi creierul sunt conectate este în faze incipiente, recunosc cercetătorii. „Ideea că metaboliţii pot interacţiona cu creierul nostru, în acelaşi timp ne poate influenţa comportmentul şi emoţiile, este intrigantă”, a declarat cercetătorul Jeroen Raes, din cadrul departamentului de imunologie şi microbilogie al Katholieke Universiteit Leuven, Belgia.

„Până acum, majoritatea studiilor au fost realizate pe şoareci, iar studiile pe oameni au fost realizate la scală mică şi au redat rezultate contradictorii”, a mai afirmat el.

Echipa a repetat testele pe 1.063 de persoane din Olanda şi pe un al treilea grup de pacienţi diagnosticaţi cu depresie din Belgia, iar rezultatele au fost similare. Cele două grupuri de microbi descoperite, coprococcus şi dialister, sunt cunoscute pentru efectele lor antiinflamatoare.