Home » Știință » Cu o singură injecţie, savanţii au putut da ”super-vederea”

Cu o singură injecţie, savanţii au putut da ”super-vederea”

Publicat: 02.03.2019
Cercetătorii de la University of Science and Technology din China au injectat mici nanoparticule care se leagă de retină în cadrul unui experiment realizat pe şoareci, dându-le ceea ce s-ar numit „super-vedere”.

În noul studiu, descris în jurnalul Cell, savanţii au ajuns la un rezultat extraordinar: şoarecii au putut vedea lumină infraroşie de aproape, pe care atât şoarecii, cât şi oamenii nu o pot percepe. Experţii au extins astfel spectrul vederii unui mamifer, scrie Futurism.

Teoria este aceea că nanoparticulele se leagă de celulele responsabile pentru convertirea luminii în semnale electrice. Pentru a testa procedura, savanţii au folosit lumina în infraroşu pentru a vedea reacţiile şoarecilor. Pupilele şoarecilor injectaţi cu nanoparticule s-au contractat, arătând că văd infraroşul, în timp ce pupilele şoarecilor din grupul de control au rămas la fel.

De asemenea, nanoparticulele nu au influenţat în niciun fel vederea normală şi nu a existat niciun efect secundar pe termen lung.

Pe viitor, această procedură poate restaura vederea la oameni care au pierdut funcţia retinei. Mai mult, este o metodă mai puţin invazivă decât celelalte proceduri.

Cum vede o pasăre? O cameră unică le permite cercetătorilor să vadă lumea prin ochii păsărilor şi este mai spectaculoasă decât cea văzută de om – FOTO