Home » Știință » Viitorul explorării spaţiale ar putea fi reprezentat de către roboţi de mărimea unor insecte

Publicat: 08.09.2019
Un doctorand al Universităţii California a construit doi mini-roboţi care ar putea reprezenta viitorul explorării spaţiale.

Explorarea spaţială cu ajutorul roverelor are parte de o mulţime de limitări care la rândul lor ridică unele impedimente în ceea ce priveşte capacităţile diferitelor agenţii spaţiale de a afla mai multe despre lumile distante. Totuşi, doi mini-roboţi creaţi de către un doctorand al Universităţii California ar putea să ofere o alternativă la roverele actuale, notează Futurism.

Palak Bhushan, doctorand al Universităţii Caifornia, a proiectat doi roboţi, primul cântăreşte un miligram şi are aripi şi un al doilea robot, cântărind 75 miligrame şi care poate să sară de şase ori pe minut, până la o înălţime de opt milimetri.

Bhushan a declarat presei că este încrezător în capacitatea creaţiilor sale de a putea fi adaptate explorării spaţiale şi planetare. Datorită mărimii lor extrem de mici, aceşti mini-roboţi pot să exploreze regiunile muntoase sau regiunile cu teren accidentat.

În teorie, mii sau chiar zeci de mii de astfel de roboţi ar putea să fie încărcaţi la bordul unei nave spaţiale şi trimişi pe distanţe lungi către alte planete sau alte obiecte cosmice pe care oamenii de ştiinţă vor vrea să le înţeleagă mai bine. Datorită numărului mare şi dimensiunilor reduse, aceşti roboţi vor avea mai multe şanse de supravieţuire faţă de roverele care sunt în uz momentan.

Mini-roboţii cu aripi vor putea opera în condiţii optime în atmosferele mult mai dense ale planetelor sau sateliţilor din sistemul solar sau din afara lui. În cazul lumilor cu atmosfere extrem de rarefiate, roboţii care sar se dovedesc alegerea optimă. Bhushan propune ca roboţii să poată fi controlaţi de către un dispozitv care va servi şi ca intermediar al comunicaţiilor cu Terra.