Home » Știință » Astronomii au identificat două roiuri de galaxii care urmează să se ciocnească

Astronomii au identificat două roiuri de galaxii care urmează să se ciocnească

Publicat: 23.12.2019
Cele două roiuri de galaxii se află la o distanţă de aproximativ 380 milioane de ani-lumină faţă de Pământ.

Astronomii au identificat două grupuri de galaxii care urmează să se ciocnească cu o viteză de aproximativ 6,4 milioane de kilometri pe oră. Cercetătorii sunt de părere că sistemul NGC 6338, aflat la 380 de milioane de ani-lumină, ar putea fi cea mai apropiată coliziune identificată până în prezent, notează Science Alert.

Sistemul NGC 6338 are o masă de aproximativ 100 de miliarde de mase solare, din care 16% este gaz fierbinte, 1% stele şi 83% materie întunecată. „Sistemul NGC 6338 oferă un excelent exemplu atât de răcire rapidă prin radiaţii, cât şi de procese de fuziune violentă la scara grupului”, explică cercetătorii care au făcut această descoperire într-un studiu.

Acest sistem este unic şi din alte motive, cercetătorii notează că gazul fierbinte din interiorul acestuia a atins temperaturi extreme, datele colectate cu ajutorul Observatorului de raze X Chandra arată că acesta poate atinge temperaturi de 20 de milioane de grade Celsius. Anumite regiuni sunt mai fierbinţi în comparaţie cu celelalte şi asta datorită undelor de şoc care călătoresc cu viteze foarte mari în interiorul sistemului. Astronomii ţin să sublinieze că NGC 6338 nu prezintă semne de încălzire datorate unei găuri negre; situaţie neobişnuită raportată la toate celelalte roiuri de galaxii observate până în prezent.

Studiul a fost publicat în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

20 de lucruri uimitoare despre galaxii