Home » Știință » ”Acadea cosmică” descoperită în mijlocul Căii Lactee

”Acadea cosmică” descoperită în mijlocul Căii Lactee

Publicat: 24.12.2019
Această masă de gaz ar putea să dea naştere unei noi generaţii de stele.

Astronomii au raportat faptul că norii de gaze din mijlocul Căii Lactee au luat o formă neobişnuită, asemănătoare unei acadele cosmice. Pe lângă aspectul excentric, această acumulare de gaze ar putea să îi ajute pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă modul în care se formează noi stele în galaxia noastră, notează Science Alert.

Acest nor masiv de gaze este, cel mai probabil, sursa de electroni de mare viteză pe care oamenii de ştiinţă de la NASA au detectat-o cu ajutorul telescopului spaţial GISMO. De asemenea, din analiza semnalelor radio provenite dinspre această regiune a spaţiului, oamenii de ştiinţă au putut ajunge la concluzia că acolo iau naştere, în mod activ, noi stele.

Credit foto: NASA/Goddard Space Flight Center

„Suntem foarte intrigaţi de frumuseţea acestei imagini, este exotică”, explică cercetătorul Johannes Staguhn, autor al studiului citat şi cercetător al Universităţii John Hopkins din Statele Unite ale Americii. „Când o priveşti, simţi că te uiţi la nişte forţe cu adevărat speciale ale naturii din Univers”, mai adaugă acesta.

Studiul a fost publicat în The Astrophysical Journal.