Home » Știință » Cometa Borisov nu este produsul unei civilizaţii extraterestre

Cometa Borisov nu este produsul unei civilizaţii extraterestre

Publicat: 21.02.2020
Cercetătorii de la SETI au raportat că nu au identificat tehnosemnături extraterestre care să provină de la cometa interstelară Borisov.

Descoperirea cometei Borisov a reprezentat unul dintre evenimentele care au marcat ştiinţa în anul 2019, studiile efectuate în legătură cu acest obiect au relevat că nu îşi are orginea în sistemul nostru solar. Cercetătorii de la SETI au derulat, la rândul lor, o serie de observaţii legate de această cometă şi recent au făcut public faptul că nu au înregistrat tehnosemnături care să provină de la aceasta, notează Space.

Această descoperire poate fi descurajantă pentru cei care teoretizau că această cometă interstelară poate fi tehnologia unei civilizaţii extraterestre interesată de evoluţia sistemului nostru solar sau chiar de apariţia vieţii pe planeta noastră. Totuşi, explică oamenii de ştiinţă, datele colectate de către SETI se dovedesc a fi importante pentru oamenii de ştiinţă din alte domenii.

„Dacă este posibilă călătoria interstelară, ceea ce nu ştim, şi dacă există alte civilizaţii, pe care nu le-am întâlnit, şi dacă acestea sunt motivate să construiască o sondă interstelară, atunci un număr mai mare decât zero din obiectele care sunt în spaţiu sunt dispozitive artificiale interstelare”, explică astronomul Steve Croft.

Cercetătorii de la SETI explică faptul că această „tăcere” din partea cometei Borisov, dar şi din partea asteroidului Oumuamua, primele obiecte interstelare identificte până acum, nu reprezintă o excludere automată a originii artificiale a acestora.

Oamenii de ştiinţă cred că este posibil ca aceste obiecte să emită semnale pe care ei nu le-au căutat sau, pur şi simplu, eventualele echipamente să fie defecte.