Home » Știință » Calea Lactee „aruncă” stele în spaţiu

Calea Lactee „aruncă” stele în spaţiu

Publicat: 29.04.2020
Norii de gaz din mijlocul galaxiei, în care se formează noi stele, au modificat forma acesteia în timp.

Un studiu recent efectuat de către cercetătorii de la Universitatea California a ajuns la concluzia că supernovele din mijlocul galaxiei noastre ar putea să „arunce” în spaţiu unele stele. Simulările computerizate pe care le-au realizat oamenii de ştiinţă arată că unele supernove au forţa necesară pentru a disloca unele stele din mijlocul galaxiei spre periferiile acesteia, notează Futurism.

„Simulările FIRE-2 ne permit să generăm filme care să pară că observăm o galaxie adevărată […] Ne arată că pe măsură ce centrul galaxiei se roteşte, se dezvoltă o bulă cu stele care se formează la marginea sa. Se pare că astfel stelele sunt scoase din centrul galactic”, explică Sijie Yu, una dintre cercetătorii care au colaborat în cadrul acestui studiu.

Yu a adăugat că datele reale despre mişcarea stelelor în cadrul galaxiei arată dârele de gaz lăsate de stele,  acestea par a se potrivi cu expansiunea exterioară pe care simulările ei o prevăd. Experţii sunt de părere că aceste date reprezintă o reconfirmare a teoriei propuse de către Yu.

Studiul citat a fost publicat în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Calea Lactee pierde sau câştigă în greutate?