Home » Știință » Planeta 9 ar putea exista cu adevărat? Astronomii nu au găsit nicio dovadă până acum

Publicat: 01.07.2020

În ultimii ani, posibila existență a unei noi planete uriașe aflate undeva la marginea Sistemului Solar i-a fascinat pe oamenii de știință. Însă, după ani întregi de cercetări, astronomii nu au găsit o astfel de planetă nicăieri.

Astronomii au studiat timp de decenii întregi regiunea din Sistemul Solar după orbita lui Neptun, iar motivul este destul de clar. Cercetarea în această zonă este destul de dificilă. Obiectele pe care astronomii încearcă să le identifice sunt fie prea îndepărtate, fie prea mici. Așadar, sunt foarte greu de identificat.

În afară de Pluto, descoperită în 1930, înțelegerea noastră privind Sistemul Solar a fost complet inexistentă până în 1992, atunci când astronomii au descoperit primul obiect de pe Centura Kuiper, o rămășiță înghețată de pe vremea formării Sistemului Solar. Obiectul se rotea în jurul Soarelui într-o beznă totală, departe de Neptun.

Cel mai ciudat obiect transneptunian extrem descoperit până acum

De atunci, astronomii au găsit mii de alte obiecte. În 2003, oamenii de știință au găsit probabil cel mai ciudat obiect transneptunian extrem (eTNO) de până acum, anume Sedna.

Sedna este mare, aproape de jumătatea mărimii lui Pluto, însă este situată într-o orbită cu adevărat absurdă. Orbita este atât de ciudată încât necesită explicații. Cum este posibil ca o astfel de planetă să ajungă la o orbită atât de imensă fără să fie complet eliminată din Sistemul Solar?

Astronomii cred ca ar putea exista altceva care o „ține în lesă” pe Sedna.

Recent, câteva echipe de astronomi au remarcat și alte astfel de obiecte ciudate. Aceștia au descoperit în jur de șase obiecte cu orbite similare, aflate în apropiere unele de celelalte.

Astfel obiecte nu ar putea să aibă orbite similare prin pură coincidență. Așa că, astronomii susțin că cea mai bună explicație este că o nouă planetă, anume Planeta 9, le formează și le îndrumă pe orbitele lor, potrivit Live Science.

Astronomii încă nu au găsit dovezi ale existenței Planetei 9

Însă, din primul moment în care astronomii au susținut pentru prima oară că Planeta 9 ar exista, nicio imagine care să dovedească acest lucru nu a fost surprinsă. Acest fapt nu este foarte îngrijorător pentru că dacă Planeta 9 există cu adevărat aceasta ar fi foarte mică și foarte departe, astfel că ar fi greu de găsit.

Mai mult, este dificil să identifici existența Planetei 9 cu modul în care înțelegem momentan formarea Sistemului Solar. Astronomii pot, bineînțeles, să încerce să includă o a noua planetă și să argumenteze că este o exoplanetă rătăcită sau nucleul eliminat al unei planete. Cu cât scenariul devine mai complicat, cu atât este mai greu de acceptat.

Fără o imagine doveditoare a planetei, comunitatea astronomică nu va putea fi convinsă în totalitate. Așa că, momentan, cercetările pentru Planeta 9 continuă.

A fost detectat cel mai îndepărtat obiect din Sistemul Solar