Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au descoperit un nou tip de neuroni cu implicaţii majore în sănătatea umană

Publicat: 28.12.2012
Studiile realizate pe şoareci au scos în evidenţă existenţa unui nou grup de neuroni care reglează funcţiile cardiovasculare, precum ritmul cardiac şi presiunea arterială.

Neuronii se dezvoltă în creier cu ajutorul hormonilor tiroidieni produşi de glanda tiroidă. Pacienţii care au probleme cu glanda tiroidă şi care produc prea mulţi sau prea puţini hormoni tiroidieni au un risc crescut de a dezvolta probleme celulare.

În general, pacienţii care suferă de hipertiroidism sau hipotiroidism şi care nu se tratează, dezvoltă probleme cardiace. Iniţial, se credea că acesta era doar un efect direct al hormonilor asupra inimii.

Cu toate acestea, un nou studiu demonstrează că hormonii tiroidieni afectează inima şi în mod indirect, prin intermediul unei populaţii de neuroni parvalbuminergici, care a fost identificată de curând.

Studiul reliefează că receptorii hormonilor tiroidieni sunt necesari pentru dezvoltarea acestor celule dintr-o zonă a creierului numită hipotalamusul anterior.

„Descoperirea oferă posibilitatea de a găsi noi metode de combatere a bolilor cardiovasculare. Dacă învăţăm cum să controlăm aceşti neuroni, vom fi capabili să tratăm anumite probleme cardiovasculare, precum hipertensiunea”, a declarat coordonatorul studiului, Jens Mittag.

De asemenea, specialiştii susţin că descoperirea demonstrează cât de importantă este tratarea femeilor însărcinate care suferă de hipotiroidism, din moment ce nivelul scăzut al hormonilor tiroidieni ar putea afecta producerea de neuroni în cazul fătului şi ar putea cauza probleme cardiace.

Sursa: Sci-News