Prima pagină D:News

Ce a descoperit primul proiect „big data” desfăşurat în natură? (VIDEO)

01.02.2014 | ● Vizualizări: 83
Cercetătorii au realizat 1,4 milioane de fotografii în natură în cadrul proiectului Earth Insights     + zoom

Anul 2013 a fost anul în care ideea de „big data” a devenit cu adevărat importantă.

Big data” se referă la colectarea de cantităţi uriaşe de date de toate formele şi apoi la analizarea acestora pentru a face noi descoperiri.

Numeroase companii apelează la proiecte de tip big data pentru a obţine rezultate comerciale mai bune, însă acest instrument este suficient de puternic pentru a face mai mult decât să ajute companiile să vândă mai multe produse. El poate chiar să ajute la schimbarea lumii în care trăim.

Un astfel de proiect îndrăzneţ a fost anunţat de HP de curând: Earth Insights. În cadrul acestui proiect, oamenii de ştiinţă au instalat camere foto ascunse în toate pădurile tropicale de pe Terra. Aceste camere au colectat 1,4 milioane de fotografii până acum. Earth Insights colectează şi analizează aceste fotografii şi lansează alerte către oamenii de ştiinţă atunci când o specie este ameninţată.

Cercetătorii au făcut deja descoperiri interesante în cadrul acestui proiect: „Cele mai recente descoperiri arată că din cele 275 de specii monitorizate, 60 dintre ele, adică 22%, fie scad în mod semnificativ, fie scad în comparaţie cu nivelul de bază. Până acum, oamenii de ştiinţă erau nevoiţi să colecteze manual şi să analizeze aceste date din pădurile tropicale, de multe ori având nevoie de săptămâni, luni sau chiar mai mult pentru a analiza informaţia, ceea ce făcea dificilă identificarea unor noi tipare şi intervenirea pentru a proteja biodiversitatea. Soluţiile HP analizează datele cu 89% mai repede”, afirmă Meg Whitman, CEO-ul companiei.

Iată mai multe detalii despre proiectul Earth Insights în acest video ce arată cum se desfăşoară efortul „big data”:

Surse: Business Insider, HP