Home » Descopera in Romania » Secretul uimitor din staţia de metrou Politehnica. Ce nu ştiu românii care zilnic păşesc pe acolo? GALERIE FOTO

Autor: Marina Manastîrlî 04.03.2016
Staţia de metrou Politehnica se află în apropiere de Universitatea Politehnică din Bucureşti. Deşi are un trafic relativ mic, comparativ cu alte staţii de metrou, mii de pasageri trec totuşi pe aici în fiecare zi.

Pardoseala de marmură roz este călcată de picioarele a mii de studenţi de la Universitatea Politehnica şi de studenţii de la Facultatea de Jurnalism a Universităţii din Bucureşti, precum şi de cei care lucrează în zona fostei fabrici de textile Apaca, unde există o serie de sedii de birouri.

Marmura de pe pardoseala staţiei e colorată în modele neobişnuite, care sunt de obicei extrem de rare în plăcile de marmură. Puţini pasageri au observat aceste marcaje. Şi mai puţini ştiu că ei calcă în picioare fosile vechi de 80 de milioane de ani.

Staţia de metrou Politehnica a fost construită în 1983, în timpul regimului comunist, şi a fost decorată cu dale de calcar extrase din Munţii Apuseni. La acel moment nimeni nu ştia că aceste forme ciudate, frumoase, care sunt vizibile pe dale, sunt fosile ale fiinţelor preistorice.

Cele mai multe dintre aceste fosile aparţin unui grup de organisme numit rudists, care a trăit în medii marine de mică adâncime din perioada târzie a Jurasicului şi în perioada Cretacicului târziu. Munţii Apuseni au fost creaţi în această perioadă de timp, datorită convergenţei microplăcilor Tisia şi Dacia. Pe măsură ce plăcile s-au ciocnit, muntele a crescut din marea care conţinea aceste vietăţi marine. De-a lungul a milioane de ani, exoscheletele şi corpurile lor au fost fosilizate în calcar.

Sursa foto:metropotam.ro

Un profesor de geologie de la Universitatea din Bucureşti afirmă că toate staţiile de metrou din Bucureşti sunt acoperite cu asemenea plăci de calcar care conţin fosile din diferite perioade geologice. Din păcate, starea de conservare, densitatea şi vizibilitatea acestor fosile sunt mai mici decât cele din staţia de metrou Politehnica. Geologii sunt de acord că aceste fosile încorporate în dale de marmura de la  staţia de metrou au o valoare ştiinţifică incomensurabilă.

Potrivit unui articol din 2014 publicat pe Romania-Insider.com, operatorul metroului din Bucureşti, Metrorex, intenţionează să instaleze ecrane interactive în interiorul staţiei, subliniind istoria staţiei şi explicând originea acestor fosile. Acest fapt va permite pasagerilor şi vizitatorilor să înveţe interactiv paleontologia chiar în interiorul staţiei de metrou. Lucru care, din păcate, nu s-a întâmplat până acum.

Sursa: Amusing Planet