Home » Știință » Un studiu arată un fenomen bizar la nivelul creierului odată ce îmbătrânim, iar scopul său a fost în sfârşit înţeles de cercetători

Publicat: 22.09.2017
Studiile precedente au arătat că, pe măsură ce îmbătrânim, cele două emisfere ale creierului îşi intensifică comunicarea. Noul studiu a dorit să afle de ce acest lucru are loc şi ce înseamnă pentru sănătatea noastră.

Pentru a înţelege motivul acestei creşteri în comunicarea bilaterală din creier, cercetătorii americani de la Duke University au manipulat fenomenul, utilizând o tehnică de stimulare a creierului cunoscută sub numele de stimulare magnetică transcraniană, scrie Futurism.

Această tehnică i-a ajutat pe cercetători de a vedea dacă procesul este o adaptare pozitivă sau negativă. A fost realizată în timp ce participanţii adulţi au efectuat exerciţii de memorie, furnizând indicii cu privire la modul în care creierele acestora răspundeau.

„Rezultatele sugerează că un creier mai bătrân îşi menţine sănătoase funcţiile cognitive prin creşterea comunicării bilaterale”, precizează Simon Davis, autorul principal al acestui studiu.

Studiul nu contribuie numai la înţelegerea fenomenului ca o metodă progresivă de compensare şi de menţinere a funcţiilor cognitive pe măsură ce creierul se deteriorează, ci face parte dintr-o serie de studii asociate care ne ajută să înţelegem mai bine biologia îmbătrânirii, putând furniza indicii despre modul în care creierul poate rămâne sănătos pe tot parcursul vieţii.

Şase alimente ”anti-îmbătrânire” prin excelenţă