Prima pagină D:News

România ocupă locul 67 la capitolul dezvoltării umane, conform raportului Băncii Mondiale

Mihai Draghici | 10.12.2018 | ● Vizualizări: 252
Credit: Unsplash/Constanta Kleo     + zoom
Galerie foto (1)

România ocupă locul 67 dintr-un total de 157 de ţări din punctul de vedere al potenţialului dezvoltării umane, primele poziţii în clasament fiind deţinute de Singapore, Coreea de Sud şi Japonia, iar ultimele de Niger, Sudanul de Sud şi Ciad, conform unui clasament realizat de Banca Mondială.

Ţările asiatice domină clasamentul numit "Indexul capitalului uman", elaborat de Banca Mondială prin cuantificarea potenţialului atins de o persoană la vârsta de 18 ani în funcţie de educaţia şi de alte condiţii din ţara în care s-a născut, scrie Mediafax.
 
Clasamentul a fost realizat în funcţie de indicatori precum probabilitatea de supravieţuire la vârsta de cinci ani, numărul anilor de şcolarizare, punctajul testelor şcolare şi rata adultă de supravieţuire.
 
Scala de evaluare a sănătăţii şi potenţialului educaţional este cuprinsă între 0 şi 1, nivelul maxim fiind 1. Media globală actuală este la nivelul 0,57 puncte.
 
Pe primul loc în clasamentul privind potenţialul dezvoltării umane se situează Singapore, cu un punctaj de 0,88, fiind urmat de Coreea de Sud, Japonia, Hong Kong şi Finlanda. Irlanda ocupă locul 6, fiind urmată de ţări precum Australia, Suedia, Olanda, Canada, Germania şi Austria. Pe locul 15 se poziţionează Marea Britanie, pe 19 este Italia, Elveţia este pe poziţia 20, Franţa, pe 22, iar Statele Unite, pe 24. Rusia ocupă locul 34.
 
România este pe locul 67 la capitolul potenţialului dezvoltării umane, cu un punctaj de 0,60, faţă de media de 0,57 de puncte. În funcţie de genuri, potenţialul dezvoltării este de 0,58 puncte în cazul băieţilor şi de 0,63 de puncte în cazul fetelor. Potrivit datelor din raportul Băncii Mondiale, România are o populaţie de 19,59 milioane de locuitori. Probabilitatea de supravieţuire la vârsta de 5 ani este de 99% în România. Din punctul de vedere al numărului anilor de şcolarizare, nivelul este peste 12. Media punctajului testelor şcolare este de 452 în România, în timp ce, global, nivelul minim este de 300, iar cel maxim de 625.
 
Republica Moldova ocupă locul 75 în clasament, cu 0,58 de puncte.
 
Pe ultimele locuri din punctul de vedere al potenţialului dezvoltării capitalului uman se situează Niger (locul 155), Sudanul de Sud (156) şi Ciad (157).
 
"Proiectul Capitalului Uman ar trebui să contribuie la crearea spaţiului politic pentru ca liderii ţărilor să aibă ca prioritate investiţiile în sensul transformării capitalului uman. Obiectivul este progresul rapid spre o lume în care toţi copiii să poată ajunge la şcoală bine-hrăniţi şi apţi să înveţe, să deprindă cunoştinţe în mod real în clasă şi să poată intra pe piaţa muncii ca adulţi sănătoşi, competenţi şi productivi", explică specialiştii Băncii Mondiale.