Home » D:News » Încălzirea globală prin care trecem nu poate fi comparată cu altă perioadă din ultimii 2.000 de ani

Publicat: 30.07.2019
Două studii separate au ajuns la concluzia că perioada de încălzire a climei pe care o experimentează planeta noastră nu seamnă cu vreo altă perioadă din ultimii 2.000 de ani.

Folosind o cantitate mare de date din peste 700 de surse, obţinute din studierea copacilor, calotelor glaciare, coralilor, sedimentelor din peşteri şi ciar înregistrările istorice; două studii separate au ajuns la concluzia că perioada de încălzire a climei prin care trece planeta noastră în ultimele decenii este una fără precedent în istoria ultimilor 2.000 de ani, notează Science Alert.

„Ideea principală a celor două studii este că variabilitatea climei în perioada contemporană este foarte diferită în comparaţie cu ce s-a întâmplat în ultimii 2.000 de ani”, explică Nathan Steiger, expert în ştiinţe atmosferice.

Cele două echipe care au studiat modificările climatice ale ultimilor 2.000 de ani ai planetei noastre au ajuns la concluzia că perioadele de încălzire şi de răcire prin care a trecut Pământul nu au fist omogene, atât din punct de vedere geografi sau cronologic. Astfel, o creştere a temperaturilor precum cea din Perioada Caldă Medievală s-a resimţit pe aproximativ 40% din suprafaţa planetei.

În contrst, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că fenomenul de încălzire prin care trece planeta noastră în prezent şi care a început cu secolul XX se resimte pe 98% din planetă.

Plantarea copacilor poate fi de ajutor împotriva încălzirii globale