Prima pagină D:News

In cautarea vietii pe Marte

Redactia Descopera.ro | 05.20.2008 | ● Vizualizări: 65
In cautarea vietii pe Marte     extraterestri, Marte, misiune, spatiu, NASA + zoom
Galerie foto (1)

In urma cu 33 de ani, unul dintre scopurile NASA era reprezentat de cucerirea planetei Marte. Insa in locul intalnirii cu extraterestrii, acestia au gasit o planeta rece, arida, fara o atmosfera care sa o protejeze de efectele radiatiilor ultraviolete.

Odata cu trimiterea sondei Phoenix pe Marte, care va ateriza in regiunea polara nordica in cursul zilei de duminica, cercetatorii si-au facut o idee mai exacta despre locul in care ar trebui sa caute viata pe Planeta Rosie.
“Incercam sa identificam zonele in care putem gasi apa, o conditie elementara a vietii”, declara Ray Arvidson, de la universitaea Washington, implicat in acest proiect NASA.

Misiunea sondei Phoenix este sa caute in solul martian gheata si sa colecteze probe din sol, pentru a fi examinate. Telul acestei calatorii, care va dura aproximativ trei luni este identificarea conditiilor necesare pentru existenta vietii. Poate apa de pe Marte sa suporte viata? Contine materiale organice?, sunt numai cateva dintre intrebarile care asteapta un raspuns.
Cercetatorii sustin ca nu cautarea vietii pe Marte este scopul in sine, ci aflarea mai multor informatii despre aceasta planeta. O mare parte din misiunile de recunoastere trimise pe Marte nu au reusit sa ofere prea multe informatii pamantenilor, desi costurile trimiterii acestor sonde in spatiu se ridica la cateva miliarde de dolari.