Home » D:News » Cele mai vechi fosile de camila, descoperite in Siria

Cele mai vechi fosile de camila, descoperite in Siria

Publicat: 17.09.2008
O echipa mixta de cercetatori a dezgropat in desertul sirian maxilarul unei camile despre care banuiesc ca apartine unei specii anterioare, inca necunoscute, insa de dimensiuni mai mici, care popula zona in urma cu aproximativ un milion de ani.

Maxilarul a fost gasit in cursul lunii trecute in apropierea localitatii Khowm, in regiunea Palmyra. Acesta nu reprezinta prima surpriza pe care desertul sirian le-a pregatit-o cercetatorilor. Anul trecut, echipa a dezgropat oasele unei camile gigantice care datau de 100 000 de ani. Animalul avea intre 3 si 4 metri inaltime, aproape de doua ori marimea unei camile din ziua de azi.

Maxilarul, impreuna cu fosilele camilei uriase, ofera indicii importante asupra evolutiei acestei specii, sustin cercetatorii, care sunt de parere ca au descoperit cel mai vechi maxilar de camila din lume.
“Acesta apartine unei camile mai mici decat cea pe care o cunoastem noi. Insa pentru a stabili ca este vorba de o noua specie trebuie sa gasim mai multe oase.”, a declarat Jean-Marie Le Tensorer, cel care conduce partea elvetiana a echipei.

Sursa: Fox News