Prima pagină D:News

Pesimismul este înscris în gene

Redactia Descopera.ro | 02.09.2011 | ● Vizualizări: 364
Pesimismul este înscris în gene     pesimism, gene, emoţii, depresie + zoom
Galerie foto (1)

Pesimişti ne naştem, nu devenim: pur şi simplu, unii dintre noi sunt programaţi genetic să vadă întotdeauna „partea goală a paharului”.

În cadrul unui studiu publicat în revista "Archives of General Psychiatry", cercetătorii de la Universitatea Michigan au descoperit în creierul persoanelor pesimiste un nivel ridicat al unei substanţe chimice care pare a le influenţa acestora viziunea asupra lumii şi a vieţii.

Mai exact, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că nivelurile ridicate ale moleculei denumite "neuropeptida Y" (NPY) au o influenţă directă asupra capacităţii noastre de a percepe un pahar "pe jumătate gol" sau "pe jumătate plin". Persoanele cu niveluri scăzute ale acestei neuropeptide sunt mult mai negativiste şi întâmpină dificultăţi când vine vorba să înfrunte situaţii stresante, ba chiar, sunt şi mai predispuse la depresie.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii americani au supus un grup de persoane rezonanţei magnetice funcţionale, monitorizând activitatea cerebrală a voluntarilor în timp ce aceştia vizualizau pe un ecran cuvinte neutre (cum ar fi "material"), cuvinte cu conotaţie negativă ("asasin") şi cuvinte cu încărcătură pozitivă ("plin de speranţă"). Ca reacţie la cuvintele negative, la subiecţii cu niveluri scăzute de NPY s-a înregistrat o activitate puternică în cortexul prefrontal, zonă cerebrală implicată în procesarea emoţiilor, în timp ce la cei cu niveluri ridicate de NPY, reacţia a fost una mult mai slabă.

În cadrul unui al doilea test, cercetătorii le-au injectat voluntarilor în mandibulă o doză de soluţie salină menită a le produce o durere moderată pe o durată de 20 de minute. Nivelurile de durere percepute de fiecare persoană au fost măsurate pe o scară de la 1 la 10, iar cercetătorii au evaluat optimismul şi negativismul subiecţilor înainte şi după experiment. S-a dovedit că persoanele cu un nivel scăzut de NYP au fost mai afectate emoţional de întreaga experienţă a testului.

"Sperăm că acest studiu ne va putea conduce la evaluarea riscului individual în dezvoltarea depresiei şi a anxietăţii", a comentat psihiatrul Brian Mickey, coordonator al studiului.

Sursa: La Stampa