Prima pagină D:News

D:News

Urme misterioase in ADN-ul mamiferelor
    10.16.2008 |

Cercetatorii au descoperit secvente bizare in ADN-ul mamiferelor. Desi nu par a indeplini vreo functie, aceste gene au supravietuit milioanelor de ani de evolutie. Descoperirea dezvaluie cat de putin cunoastem din secretele ascunse ale genomului, fie el uman sau animal.

Era robotilor incepe azi
    10.16.2008 |

Oamenii de stiinta coreeni au creat un “robot umanoid” care poate sa indeplineasca sarcinile unei menajere si sa danseze. “Mahru” , astfel proiectat incat sa reproduca mimica umana, este capabil sa-si miste buzele, sprancenele si pupilele.

• Descoperirea noului Pamant este usoara decat se credea
    Descoperirea noului Pamant este mai usoara decat se credea
    10.16.2008 |

Planetele tinere raman fierbinti pentru mai mult timp, ceea ce le face mai usor de identificat si clasificat de catre astronomi, anunta Science Daily.

Ziarul electronic din plastic este gata de lansare
    10.16.2008 |

Era ziarelor traditionale se va incheia cat de curand au anuntat mai multi cercetatori de la Univeristatea Cambrige. Vitorul apartine ziarelor electronice din plastic, se arata in raportul acestora citat de Daily Mail.

Programul care intelege limbajul extraterestrilor
    10.16.2008 |

Cercetatorii britanici au dezvoltat in premiera un program capabil sa identifice si chiar sa traduca mesajele extraterestre venite din spatiu, anunta New Scientist.

NOAPTEA EUROPEANA A LILIECILOR
    10.15.2008 |

MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE NATURALA “GRIGORE ANTIPA” in colaborare cu ASOCIATIA PENTRU PROTECTIA LILIECILOR DIN ROMANIA va invita sa participati Sambata, 18 octombrie 2008, la NOAPTEA EUROPEANA A LILIECILOR.

Armata americana dezvolta telepatia sintetica
    10.15.2008 |

Cum ar fi daca am putea sa cream un e-mail si sa-l trimitem numai prin puterea gandului? Cu ajutorul unei tehnologii care sa ne permita acest lucru nu ar trebui sa mai scriem e-mailuri, sa telefonam sau…sa vorbim.

Crestinismul s-a suprapus peste vechi rituri pagane romane
    10.15.2008 |

Arheologii din cadrul Universitatii British Columbia au facut in acesta vara o descoperire demna de scenariile seriei Indiana Jones. Acestia au dezgropat un sit arheologic care contine un mormant, schelete si obiecte funerare, toate acestea prezentand in acelasi timp elemente pagane si crestine.

Tuberculoza, o maladie veche de 9000 de ani
    10.15.2008 |

Descoperirea, in Israel, a unor ramasite umane vechi de 9 milenii a dovedit cercetatorilor ca tuberculoza are o vechime cu peste 3000 de ani mai mare decat se credea initial, se arata in editia online a agentiei de presa Reuters.

Alcoolismul duce la micsorarea creierului
    10.15.2008 |

Cu cat o persoana consuma mai mult alcool, cu atat dimensiunile creierului sau incep sa se micsoreze ireversibil. Uimitorul rezultat al studiului unei echipe de cercetatori americani raspunde astfel multor intrebari legate de nivelul inteligentei si capacitatea de a rationaliza si lua decizii corecte ale persoanelor alcoolice.

Internetul ajuta batranii
    10.15.2008 |

O echipa a Universitatii din Los Angeles, California, a descoperit recent ca navigatul pe Internet duce la cresterea nivelului inteligentei indeosebi in cazul persoanelor de varsta medie si inaintata.

Saturn este “bantuit” de cicloane gigantice
    10.15.2008 |

Cercetatorii au descoperit un ciclon gigantic care stapaneste polul nord al lui Saturn, observand in acelasi timp o furtuna similara la polul sudic al planetei. Imaginile au putut fi urmarite in detaliu cu ajutorul navei spatiale Cassini.

Misteriosul Om al Zapezilor s-a dovedit a fi o capra
    10.15.2008 |

In luna iunie a acestui an, mai multi cercetatori americani au anuntat descoperirea, in regiunea Meghalaya din India, a doua fire de par care ar fi apartinut misteriosului Yeti – Omul Zapezilor. Anuntul care a facut rapid inconjurul lumii s-a dovedit, intr-un final, o nascocire, firele de par apartinand unei banale specii de capra himalayana, se arata in editia online a BBC.

O noua cometa a fost descoperita
    10.15.2008 |

Un cercetator al universitatii Calgary a descoperit o noua cometa, care ii va purta numele, se arata in editia on-line a CBC.

Inelele lui Saturn, resturile unei luni stravechi
    10.15.2008 |

In urma unor studii efectuate recent, cercetatorii francezi au emis o noua teorie referitoare la originea inelelor din jurul planetei Saturn. Se crede ca planeta si-ar fi pastrat unul din satelitii naturali intr-o perioada in care toti ceilalti giganti gazosi si i-ar fi pierdut pe ai lor. Inelele care graviteaza astazi in jurul lui Saturn s-ar fi format in momentul in care si acest satelit ar fi fost distrus.

Terra este monitorizata din spatiu in cautarea vietii
    10.15.2008 |

Un nou studiu al Agentiei Spatiale Europene (ESA) este pregatit pentru a anunta prezenta semnelor de viata de pe Terra si posibilitatea ca planeta sa fie locuita, anunta LiveScience.

Dimensiunile calcaiului influenteaza rezistenta alergatorilor
    10.15.2008 |

Daca planuiesti sa alergi pe distante mari, masoara-ti intai calcaiul. Cu cat este mai scurt, cu atat vei fi mai competitiv. Constatarea a fost facuta de catre doctorul Melanie Scholz de la Universitatea VU Amsterdam din Olanda, in urma unui studiu efectuat cu ajutorul colegilor sai.

“Urmele diavolului” – cele mai vechi amprente umane
    10.15.2008 |

Este oficial: cele mai vechi urme de picior uman gasite vreodata pe Terra au o vechime de aproximativ 345.000 de ani. Denumite “urmele diavolului”, ele au fost prezervate in cenusa de pe vulcanul Roccamonfina din Italia.

Tehnologii moderne in sprijinul educatiei
    10.15.2008 |

SIVECO Romania lanseaza o noua initiativa menita sa-i motiveze pe cei mai activi formatori in predarea lectiilor pe calculator. Premierea acestora va avea loc la sfarsitul anului scolar 2008-2009, in cadrul celei de-a cincea editii a Scolii de Vara SIVECO. Evenimentul se va desfasura in luna august 2009 si va avea drept tema centrala importanta formarii cadrelor didactice in sistemul educational din Romania.

O lume disparuta. Comunismul pe intelesul tinerilor
    10.15.2008 |

Un atelier cu scriitorul Ion MANOLESCU, din noiembrie la Fundatia Calea Victoriei

Urme ale unui dinozaur gigant pe teritoriul Canadei
    10.14.2008 |

Paleontologii din nordul Columbiei Britanice – coasta vestica a Canadei – isi concentreaza atentia pe descoperirea dovezilor care sa ateste faptul ca cel mai mare dinozaur care a trait vreodata pe Pamant a dominat candva si acest teritoriu.

Cea de-a sasea mare extinctie a inceput deja
    10.14.2008 |

Conform unor experti intervievati de BBC News, se pare ca guvernele mondiale vor da gres in a-si atinge telurile privitoare la combaterea pierderii biodiversitatii pana in 2010. Aproape 200 de tari s-au angajat in aceasta lupta in 2002.

De ce ne plac masinile “cool” ?
    10.14.2008 |

O echipa mixta alcatuita din antropologi, sociologi, psihologi si directori de imagine din cadrul celor mai celebre brand-uri de automobile a reusit sa descifreze motivele pentru care oamenii sunt atrasi de masini cu aspect “periculos”. Lista motivelor este lunga, printre ele regasindu-se in primul rand diferite complexe de inferioritate, nevoia de a impresiona femeile, nevoia de a parea bogat si puternic, dorinta de a fi original cu orice pret si de a iesi in evidenta.

Satelitul Titan se dezvaluie in fata astronomilor
    10.14.2008 |

In urma unei misiuni de survolare asupra lui Titan, satelitul natural al planetei Saturn, aeronava spatiala Cassini a obtinut date valoroase privitoare la atmosfera corpului astral, dar si la felul in care atmosferele planetare evolueaza.

Cea mai inalta cladire din lume va avea un kilometru inaltime
    10.14.2008 |

Printul Arabiei Saudite, miliardarul Al-Waleed bin Talal, planuieste sa ridice in orasul Jeddah cea mai inalta cladire din lume, cu o inaltime de peste un kilometru.

Sangele de rechin – un posibil medicament anticancer
    10.14.2008 |

Cercetatorii australieni din cadrul Universitatii La Trobe din Melbourne au descoperit recent ca anticorpii din sangele de rechin pot deveni o arma redutabila in lupta cu diverse forme de cancer.

Maimutele blande zgarie rau
    10.14.2008 |

Decenii de-a randul atat zoologii cat si oamenii de rand au fost inselati de aspectul placid si temperamentul calm al cimpanzeilor din subspecia bonobo. Cercetari recente au descoperit o neasteptata dimensiune sumbra a acestor primate. Asa-zisii vegetarieni blanzi dau deseori dovada de cruzime si pornesc in adevarate expeditii de vantoare care se soldeaza cu uciderea crunta a unor specii mai mici de maimute.

O noua varianta a exodului primilor Homo sapiens
    10.14.2008 |

Cercetatorii au identificat o posibila ruta urmata de catre Homo sapiens, in perioada migratiei dinspre Africa catre restul lumii.

Unde au disparut semenii planetei Pluto?
    10.13.2008 |

Un ambitios proiect lansat de o echipa mixta, formata din cercetatori din Taiwan si SUA, proiect menit sa dezvaluie corpurile ceresti de mici dimensiuni de la marginea sistemului solar, a adus o informatie socanta. Corpurile inghetate din aceasta parte a sistemului solar nu mai exista!

Noile teste exploreaza inteligenta robotilor
    10.13.2008 |

Un experiment in premiera a avut loc in Berkshire, Anglia, cu scopul de a testa si identifica forme de gandire inteligenta in cazul robotilor. In timpul experimentului, cinci roboti au purtat conversatii libere timp de mai multe minute.