Prima pagină D:News

D:News

• Etichetele inteligente
    07.12.2007 |

Pe aeroportul Heathrow nu vor mai exista de-acum inainte bagaje disparute sau nerecunoscute.

• Calul troian care vorbeste
    07.12.2007 |

“Ai fost infectat: repet, ai fost infectat si documentele din sistemul tau au fost sterse. Imi pare rau si iti urez o zi buna! La revedere!” Daca computerul incepe sa-ti vorbeasca nu te grabi sa crezi ca este vorba despre vreo gluma sau de vreun efect secundar al caniculei, ci de virusul locvace.

• Un wc pentru astronauti de 19 milioane de dolari
    07.10.2007 |

Astronomica cifra, echivalentul a aproape 14 milioane de euro a fost investita de agentia RSC Energia intr-un nou wc de productie ruseasca, care va fi instalat pe statia spatiala internationala ISS.

• Prima celula sintetica
    07.10.2007 |

In laboratoarele Universitatii Roma 3 a fost creata de la zero o forma de viata primordiala.

• Satelitul ca un burete
    07.09.2007 |

Hyperion, cel de-al 8-lea satelit al lui Saturn dupa marime seamana cu un burete de mari dimensiuni.

• Ni s-a redus planeta
    07.09.2007 |

Nu este o diferenta de genul acelora care sar imediat in ochi, dar este oricum semnificativa:

citeşte mai mult
  • Cel mai frumos videogame din istorie
    07.05.2007 |

De la prima lui editie au trecut aproape 10 ani, adica o eternitate in lumea jocurilor video, dar succesul acestuia a ramas intact: potrivit unui sondaj lansat de biblia anglosaxona a videogame-urilor, revista Edge,

• Ricoseul materiei: The Big Bounce
    07.05.2007 |

Ce-a fost inainte de Big Bang? Un grup de cercetatori de la Penn State Institute for Gravitational Physics and Geometry (Statele Unite) a incercat sa raspunda la aceasta intrebare; potrivit unui nou model matematic dezvoltat de fizicieni,

• Moda navetelor gonflabile
    07.04.2007 |

La distanta de un an a fost lansata in spatiu si cea de-a doua naveta spatiala gonflabila.

• Deschide ochii
    07.04.2007 |

Ochii sunt oglinda...starii de sanatate, mai precis pot indica riscul unor boli cardiovasculare asociate obezitatii, potrivit unui studiu aparut recent in International Journal of Obesity.

• Nanofibrele fantastice
    07.03.2007 |

Atrag sau resping apa si grasimile, isi schimba culoarea, se lumineaza: aceste lucruri si multe altele pot face fibrele polimerice inventate de o echipa de cercetatori de la Ohio State University.

• O recolta de medicamente
    07.03.2007 |

Cultivarea vaccinurilor si a medicamentelor biotehnologice.

citeşte mai mult
  • Pentru un biodiesel si mai bio
    07.02.2007 |

In Statele Unite, productia de motorina bio (biodiesel) a atins o maxima istorica, iar un grup de cercetatori de la Rice University a gasit o metoda convenabila pentru a face bani si din principalul deseu al acesteia, glicerina.

• Alarma ONU
    07.02.2007 |

Pe 28 iunie a fost prezentat la New York un raport elaborat de Universitatea Natiunilor Unite (UNU) cu privire la problema desertificarii, definita precum cea mai mare provocare ambientala a timpurilor noastre

citeşte mai mult
  • Celulele susa de soarece ar putea fi cheia descoperirii unor noi tratamente pentru oameni
    06.28.2007 |

Cercetatorii britanici au descoperit ca embrionii de soarece contin celule susa similare celor care se gasesc in embrionii umani, fapt care ar putea elimina problemele de etica si accelera dezvoltarea tratamentelor pentru boli incurabile, transmite AFP.

• Molarul Faraoanei
    06.28.2007 |

Este ea, Majestatea sa Hatshepsut in persoana, femeia care in urma cu 3500 de ani s-a autoproclamat faraoana refuzand rolul “meschin” de regenta, mumia descoperita acum mai bine de un secol in apropiere de Luxor si conservata la Muzeul din Cairo.

• O, creierul meu...
    06.28.2007 |

386 miliarde de euro sunt cheltuiti in fiecare an in Europa pentru a tine piept patologiilor creierului.

• Insulele Galapagos pe lista Patrimoniului mondial aflat in pericol
    06.27.2007 |

UNESCO a inclus Insulele Galapagos, primul loc natural inscris in 1978 in Patrimoniul mondial, pe lista monumentelor aflate in pericol, pentru a atrage atentia comunitatii internationale asupra pericolelor care apasa asupra unei zone cu o fauna unica in lume, transmite AFP.

citeşte mai mult
  • Piele artificiala care vindeca ranile
    06.27.2007 |

Un prototip de piele artificiala care vindeca ranile de pe corp fara sa lase cicatrice si care ar putea constitui o alternativa la grefe a fost dezvoltat de o echipa de cercetatori britanici, potrivit unui studiu publicat in revista Regenerative Medicine, informeaza bbc.co.uk.

• NASA vrea sa inchirieze o parte din Statia Spatiala Internationala
    06.27.2007 |

NASA este de parere ca va dispune de un spatiu dublu fata de cel necesar pentru cercetare pe Statia Spatiala Internationala (ISS) si cauta parteneri americani care sa inchirieze spatiul suplimentar pentru diverse activitati, informeaza Reuters.

citeşte mai mult
  • Pinguini uriasi la tropice?
    06.26.2007 |

In urma cu 36 de milioane de ani, era posibil. Fosile ale unui pinguin de dimensiuni neasteptat de mari au fost descoperite pe coasta peruviana, la numai 14 grade sud de Ecuator.

• Zoo-robotica
    06.26.2007 |

Daca pui 45 de animale diferite intr-o cusca, e foarte probabil ca unele dintre cele mari sa le atace pe cele mici.

citeşte mai mult
  • O injectie cu un virus poate combate alcoolismul
    06.26.2007 |

O simpla injectie cu un adenovirus modificat genetic poate combate alcoolismul, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori din Chile, publicat in editia electronica a revistei New Scientist.

citeşte mai mult
  • India lanseaza pe piata pastila de ceai
    06.26.2007 |

Oameni de stiinta indieni au anuntat ca vor lansa pe piata interna, apoi pe cea mondiala, o pastila de ceai, pentru care au brevet si care provoaca aproape aceleasi efecte ca o ceasca de ceai, relateaza Le Populaire, citând AFP.

• Injectii cu CO2
    06.26.2007 |

Inmagazinarea (prin injectare) de o maniera permanenta a bioxidului de carbon in zacamintele profunde de carbune inutilizabile din punct de vedere comercial: aceasta este solutia gandita de un grup de cercetatori de la National Energy Technology Laboratory (NETL) din cadrul Departamentului pentru Energie din Statele Unite, care ar avea avantajul de a deplasa la suprafata metanul incatusat in aceste zacaminte si a-l face utilizabil ca sursa energetica.

• Vulnerabili la Hiv
    06.26.2007 |

Vulnerabilitatea umana la virusul HIV reprezinta pretul platit de specia noastra pentru rezistenta la un alt virus, dezvoltata de stramosii nostri.

• Nubia, zona aurului
    06.25.2007 |

O echipa de arheologi de la Universitatea din Chiacago a identificat un centru pentru prelucrarea aurului care functiona intre 2000 si 1800 i.Ch in situl de la Hosh el-Geruf, la circa 350 kilometri la nord de Khartoum, in Sudan.

• Fabrica de sange
    06.25.2007 |

Cercetatori italieni de la Institutul Superior de Sanatate si de la Universitatea din Perugia au reusit sa produca in vitro globule albe monocitare.

citeşte mai mult
  • Aisbergurile din Antarctica ar putea contribui la absorbirea gazelor cu efect de sera
    06.25.2007 |

Ghetarii plutitori desprinsi din Antarctica ar putea contribui la absorbirea gazelor cu efect de sera, principalele responsabile pentru incalzirea globala, potrivit unui studiu publicat in revista Science, transmite AFP.

citeşte mai mult
  • Primul nascut este mai destept decat fratele sau mai mic
    06.25.2007 |

Ordinea in care sunt nascuti fratii influenteaza coeficientul de inteligenta al copiilor, favorizand primii nascuti, este concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori din Norvegia si publicat in revista Science, informeaza CBS News.