Home » Istorie » Cum a apărut actul sexual şi când a devenit distractiv?

Cum a apărut actul sexual şi când a devenit distractiv?

Autor: Anamaria Iosif 10.09.2016
Cum a apărut actul sexual şi când a devenit distractiv?
Când vine vorba despre modalitatea în care am apărut, există o multitudine de răspunsuri, printre care: datorită hominizilor, datorită evoluării din maimuţe, Bing Bangul este şi el invocat. Însă, răspunsul zilelor noastre este extrem de clar: oamenii apar în urma contactelor sexuale. Aşadar, să ne întoarcem în timp, acum sute de milioane de ani, şi să ne întrebăm: Cum a apărut actul sexual în procesul de evoluţie?

Algele includ unul dintre cele mai simple organisme de reproducere sexuală din lume, iar această provenienţă datează de acum două miliarde de ani. Algele o fac, plantele o fac, la fel ca şi insectele şi ciupercile. Acest proces se manifestă prin eliberarea spermatozoizilor în vânt sau apă pentru a putea fi transportaţi către cele mai apropiate ouă, bazându-se pe specii diferite pentru a transporta gameţii masculini către femele sau pentru a manevra două corpuri, astfel încât deschiderile de la nivelul organelor reproductive să fie apropiate pentru a avea loc schimbul de fluide.

Dar, după originea sexului, a durat aproximativ 1,5 miliarde de ani până ce a apărut contactul sexual, aici fiind vorba despre contactul sexual pe care îl au oamenii şi celelalte mamifere, aceştia dispunând de un organ masculin extern ce penetrează femela şi de o zonă internă de recepţie a femeii, şi anume organul reproducător feminin. Acest complex proces de fertilizare internă are o vechime de aproape 400 milioane de ani în cazul vertebratelor.

În anul 2008, un grup de paleontologişti au descoperit fosilele unui peşte-embrion conectat cu mama sa cu ajutorul cordonului ombilical ce se presupune că datează de acum 380 de milioane de ani. Înainte de această descoperire, oamenii de ştiinţă credeau că micile animale din interiorul celorlalte erau, de fapt, hrana încă în curs de digerare.  Aceste mame au reprezentat una dintre primele dovezi ale naşterilor, ceea ce înseamnă că sunt, de asemenea, şi primele exemple ale fertilizării interne.

Însă, urmărind cercetările savantului John Long , unul dintre cei care au făcut această descoperire, ne dăm seama că descoperirea unei femele însărcinate a reprezentat punctul culminant pentru a descoperi cel mai vechi penis vertebrat. Mai mult decât atât, pentru acest savant, acest eveniment a reprezentat şi începutul dezbaterilor cu privire la partea distractivă şi plăcută a sexului.

Aripioarele pelvine ale unor fosile antice seamănă cu cârligii de împerechere ai peştilor, ceea ce le oferă lui Lang şi celorlalţi cercetători o idee despre cum să investigheze fosilele şi să ajungă la un rezultat. Ei au folosit această metodă pentru a identifica cârligii de împerechere care, consideră ei, ar putea reprezenta primul organ care a fost introdus într-un alt organism în timpul actului sexual, datând de acum aproximativ 380 milioane de ani, numit Incisoscutum.

Însă, cum stă treaba, de fapt, cu plăcerea? Modelul peştilor menţionaţi anterior poate fi începutul sexului cu rol distractiv? Sigur! De ce nu, mai ales pentru bărbaţi! Însă, pentru ca acest lucru să fie posibil, aceşti peşti străvechi ar fi trebuit să aibă degete foarte îndemânatice pentru ca acest lucru să fie posibil, lucru care, bineînţeles, trebuie înţeles în mod hilar. Aşa cum se regăseşte în ”Jurnalul de Zoologie Experimentală: Originile evolutive ale orgasmului feminin”, “orgasmul feminin din timpul actului sexual este destul de rar întâlnit fără stimularea clitoridiană şi este mult mai comun în timpul masturbării sau al unui contact sexual homosexual decât în timpul unui act sexual între două persoane heterosexuale. ”