Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Din ce sunt compuse pietrele?
    30.09.2014 |

Aceasta este una dintre primele întrebări pe care ni le punem când suntem copii şi ne aflăm în plin proced de descoperire a lumii înconjurătoare. Cu toate acestea, întrebarea rămâne, iar răspunsurile sunt deosebit de interesante şi surprinzătoare.

• Unde au apărut primele reclame comerciale?
    26.09.2014 |

Astăzi nu ne putem închipui lumea înconjurătoare sau cea virtuală fără omniprezentele reclame comerciale. Sunt peste tot, la televizor, pe Internet, în ziare, pe zidurile clădirilor, în spaţii special amenajate etc. Şi totuşi, unde au apărut pentru prima oară reclamele la diferite produse sau servicii?

• Care sunt organele şi părţile din corpul omenesc care pot fi înlocuite?
    25.09.2014 |

Avansul fără precedent al medicinei şi tehnologiei din ultimii ani, a dus la o serie de realizări care acum 20-30 de ani ţineau încă de domeniul Science Fiction. În domeniul acestor realizări se înscriu şi transplanturile şi înlocuirea unor organe şi părţi din organismul omenesc, realizări care par incredibile şi în zilele noastre.

• Unde s-a prăbuşit cel mai mare meteorit care a lovit planeta noastră?
    24.09.2014 |

De-a lungul istoriei îndepărtate a Terrei au existat unele cazuri (din fericire rare) în care planeta noastră a fost lovită de meteoriţi îndeajuns de mari încât să producă nu numai cratere de dimensiuni uriaşe, dar şi să afecteze viaţa şi cursul evoluţiei a numeroase specii de plante şi animale. Din aceste puncte de vedere, cel mai amre meteorit care a lovit Terra a lăsat urme pe măsura sa, urme care pot fi văzute şi astăzi.

• De ce avem omuşor în gât?
    23.09.2014 |

Omuşorul din gât, sau uvula palatină cum mai este denumit ştiinţific, este o formaţiune anatomică cu care suntem familiarizaţi încă din copilărie. Situat în spatele cerului gurii, direct deasupra gâtlejului, omuşorul este un organ deosebit de important, cu roluri nebănuite pentru întregul organism uman.

• Ce vârstă are Luna?
    22.09.2014 |

Atât cercetătorii, cât şi oamenii de ştiinţă s-au întrebat asupra vârstei singurului satelit natural al Terrei. Vârsta Lunii, devine aşadar cu atât mai interesantă, cu cât cercetările de ultimă oră au scos la iveală un fapt nebănuit: Luna este cu mult mai „bătrână” decât se credea în mod obişnuit.

• Care este cea mai mare insulă nelocuită din lume?
    19.09.2014 |

Spre surprinderea multor oameni, chiar şi la ora actuală există pe Terra numeroase locuri nelocuite de nimeni. Unele dintre acestea sunt insule, iar o astfel de insulă cu dimeniuni impresionante nu este nici în prezent locuită permanent. Care să fie cauzele?

• De ce unghiile de la mâini cresc mai repede decât cele de la picioare?
    18.09.2014 |

Toţi oamenii au observat, nu fără oarecare mirare, că ungiile de la mâini cresc întotdeauna mai repede decât cele de la picioare. Care anume să fie cauzele acestui mecanism biologic al organsimului uman?

• Unde sunt cele mai mari păduri din lume?
    17.09.2014 |

La ora actuală, când defrişările contribuie din plin la accelerarea procesului de încălzire globală, la aridizarea solului şi la alunecări de teren, plus degradarea calităţii aerului, importanţa marilor păduri ale planetei este sinonimă cu supravieţuirea omului şi chiar a vieţii per total, pe planeta noastră.

• Unde s-a votat liber pentru prima dată în lume?
    16.09.2014 |

Votul liber este probabil cea mai importantă trăsătură a democraţiei tradiţionale. Din acest motiv, atât democraţia, cât şi votul liber au traversta împreună o istorie tumultuoasă.