Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Credit: 123RF
    Ce este spectroscopia de raze X?
    08.12.2018 |

Spectroscopia de raze X este o tehnică ce detectează şi măsoară fotonii sau particulele de lumină care au lungimi de undă vizibile în porţiunea de radiaţii X a spectrului electromagnetic. Este folosită pentru a ajuta savanţii să înţeleagă proprietăţile chimice şi atomice ale unui obiect.

• Sursa-Pixabay
    De ce avem febră musculară după antrenament?
    02.12.2018 |

După o sesiune de exerciţii fizice, fie că include doar alergat sau ridicatul greutăţilor, resimţim o satisfacţie deplină, până a doua zi când febra musculară ne îngreunează orice mişcare.

• Credit-NASA
    Ce este o galaxie spirală?
    25.11.2018 |

Galaxiile spirală sunt compuse din stele şi gaz ce formează deseori o formă frumoasă. Majoritatea galaxiilor descoperite de cercetători, până acum, sunt circulare, în opoziţie cu alte forme pe care le pot întruni, precum cea eliptică sau neregulată.

• Sursa-Pixabay
    Cum îşi amintesc veveriţele locul în care şi-au ascuns nucile?
    24.11.2018 |

În timpul apariţiei vremii reci, veveriţele încep să caute şi să realizeze rezerve de nuci pentru iarnă. Specialiştii au analizat modul în care aceste animale îşi amintesc locul în care şi-au ascuns rezervele de nuci pentru sezonul rece.

• Credit: Unsplash/SnapbyThree MY
    De ce beau oamenii cafea, deşi are un gust amar?
    18.11.2018 |

Poate părea contraintuitiv, dar cei care sunt sensibili la gustul amar al cafelei tind să bea mai multă, conform unui nou studiu.

• Sursa-Pixabay
    Cum reuşesc oamenii să gândească?
    17.11.2018 |

Cercetătorii din cadrul Institului Max Planck şi cei ai Institutului Kavli din Norvegia oferă o nouă propunere privind modul în care oamenii gândesc, acest lucru ar fi asociat sistemului de navigare al creierului.

• Credit: 123RF
    Care este timpul din zi în care arzi cele mai multe calorii?
    11.11.2018 |

Un nou studiu arată că ceasul intern al organismului joacă un rol esenţial în stabilirea perioadei maxime de ardere a caloriilor. S-a ajuns la concluzia că oamenii ard cu circa 10% mai multe calorii în intervalul dintre după-amiaza târzie şi începutul serii, comparativ cu dimineaţa devreme.

Cum zboară avioanele?
    10.11.2018 |

Deşi primele avioanele erau confecţionate din lemn şi pânză, cele din prezent sunt confecţionate în mare parte din metal. În ciuda acestor diferenţe, atât avioanele din trecut, cât şi cele din prezent utilizează aceleaşi concepte ştiinţifice pentru a zbura.

• Credit: 123RF
    De ce ouăle păsărilor sunt colorate?
    04.11.2018 |

O nouă analiză a pigmentării cojilor actuale şi fosilizate de ouă sugerează că acestea au evoluat să fie colorate doar o singură dată - în strămoşii dinozauri ai păsărilor actuale, conform unui studiu publicat pe 31 octombrie în Nature.

• Credit: Unpslash/Shashi
    De ce sunt atât de mulţi porumbei?
    03.11.2018 |

Astăzi, există mai mult de 400 de milioane de porumbei în întreaga lume, dintre care majoritatea trăieşte în oraşe. De fapt, au devenit atât de omniprezenţi încât mulţi oameni au început să-i deteste, fiind numiţi şi „şobolani cu aripi”. Având în vedere bolile pe care le pot răspândi, descrierea nu este departe de adevăr. Totuşi, a existat un început şi au existat unele motive care au făcut ca porumbeii să devină atât de răspândiţi în mediul urban.