Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Ce s-ar întâmpla dacă o dronă s-ar ciocni de un avion?
    14.10.2018 |

Cercetătorii de la Universitatea din Dayton au descoperit că dronele de mici dimensiuni ar putea avea un impact major asupra aeronavelor de mari dimensiuni.

• Sursa-Pixabay
    De ce este crăpată pielea elefanţilor?
    13.10.2018 |

Micile fisuri de pe pielea elefantului african au ca scop reţinerea apei şi noroiului ce ajută animalele să facă faţă radiaţiilor solare intense şi paraziţilor, arată un studiu realizat de cercetătorii Universităţii din Geneva, Elveţia.

Cum spui nu copiilor?
    08.10.2018 |

De câte ori nu ai cedat rugăminţilor, lacrimilor, iar uneori, chiar ameninţărilor crizelor de personalitate ale celor mici? Sigur ai cedat de mai multe ori de cât ai fi dorit. Da, de foarte multe ori se întâmplă să ne găsim în ipostaze dificile în faţa copiilor noştri, care, câteodată, ne epuizează cu năzdrăvăniile pe care le fac. Totuşi, este bine de ştiut că toate acestea sunt o formă de cunoaştere, care poate fi manevrată cu uşurinţă atâta vreme cât cunoaştem…

• Credit: 123RF
    Ce se întâmplă cu nivelul hormonal al bărbaţilor după ce devin taţi?
    07.10.2018 |

În primul studiu de acest tip, cercetătorii Lee Gettler şi Patty Kuo de la Universitatea Notre Dame s-au concentrat pe modul în care biologia bărbaţilor este influenţată de naşterea unui copil.

• Credit: 123RF
    Când este cel mai bine să faci vaccinul antigripal?
    06.10.2018 |

Dr. Katherine Crocker, de la Mailman School of Public Health din SUA, a precizat când este cel mai bine de făcut acest vaccin, având în vedere recomandările şi studiile efectuate până atunci. Aceasta a precizat că, ideal, vaccinul trebuie administrat în octombrie.

• Foto Pixabay
    De ce sunt fructele colorate?
    30.09.2018 |

Cercetătorii au descoperit că fructele au culori extrem de pronunţate datorită animalelor care le consumă. Ei susţin că roşul aprins al fructelor de pădure este un semnal pentru ca acestea să fie consumate de păsări.

• De ce se îngălbenesc paginile cărţilor?
    29.09.2018 |

Atunci când sunt expuse la oxigen, paginile cărţilor se îngălbenesc, susţine profesorul de chimie Susan Richardson din cadrul Universităţii din Carolina de Sud.

• Credit: 123RF
    De ce râurile se umflă la mult timp după trecerea unui uragan?
    23.09.2018 |

La câteva zile după trecerea uraganului Florence, apele torenţiale încă afectează regiunile îndepărtate de coastele care au fost lovite cel mai sever de furtună. Chiar dacă apa s-a retras de pe coastă, în interior, inundaţiile continuă. Craig Colten, geograf la Louisiana State University, explică fenomenul.

• Sursa-Pixabay
    De ce urâm viespile, dar iubim albinele?
    22.09.2018 |

Un nou studiu arată că viespile sunt printre cele mai dezagreate insecte de către oameni, în timp ce albinele sunt apreciate.

• Sursa-123rf
    De ce unele persoane răcesc mai repede?
    15.09.2018 |

O cercetare a specialiştilor din Universitatea Yale prezintă modul în care celulele din diferite regiuni ale căilor respiratorii umane se comportă atunci când în corp pătrunde virusul răcelii. Descoperirea ar putea explica de ce unele persoane expuse la acest virus se îmbolnăvesc în timp ce altele nu.