Prima pagină Stiinta

Cercetătorii au descoperit originile unui obiect ”fantomă” observat pe cer în urmă cu peste 25 de ani

Oana Bujor | 10.12.2018 | ● Vizualizări: 1352
Sursa-ESO     + zoom

La începutul anilor '90, astronomii au observat o sursă puternică de semnale radio din spaţiu. Iniţial, unul dintre aceste obiecte era vizibil, dar a început să se estompeze în următorii ani.

După 23 de ani obiectul era vizibil doar cu ajutorul unui radiotelescop, scrie Business Insider. „Am observat că este straniu. A fost foarte luminos în anii 1990, aşadar schimbarea a fost majoră”, a afirmat Casey Law, autoarea studiului din cadrul Universităţii din California.

Iniţial, cercetătorii au fost intrigaţi de comportamentul obiectului, însă recent au analizat mai multe studii vechi şi le-au comparat cu unele noi. Se pare că obiectul este rezultatul unei pulsaţii de raze gamma. O stea de 40 de ori mai grea decât Soarele a explodat într-o galaxie pitică aflată la 284 milioane de ani lumină de Pământ. Atunci când steaua s-a transformat într-una neutronică a emis o cantitate uriaşă de materie şi raze gamma. Semnalele radio detectate sunt de fapt „o fantomă” a evenimentului.

„Cred că suntem primii care au descoperit dovezi ale unei explozii de raze gamma ce nu puteau fi detectate de un telescop cu raze gamma”, a declarat Law. Cercetătorii doresc să utilizeze studiul actual pentru descoperirea altor surse de raze gamma.