Home » Știință » A fost realizată prima imagine completă a Soarelui, ştiinţific vorbind

A fost realizată prima imagine completă a Soarelui, ştiinţific vorbind

Publicat: 26.10.2018
Circa 99% din energia Soarelui este emisă atunci când neutrinii sunt produşi prin reacţia nucleară iniţiată de fuziunea/lanţul proton-proton (pp), unde hidrogenul este transformat în heliu, conform echipei de cercetători condusă de Andrea Pocar de la University of Massachusetts Amherst. Recent, echipa a declarat că a venit cu noi rezultate de la Borexino, unul dintre cei mai sensibili detectori de pe planetă, localizaţi în Munţii Apenini din Italia.

„Neutrinii emişi reprezintă un indiciu util pentru fizica solară”, explică aceştia. Noua lucrare publicată în Nature descrie „primul studiu complet a tuturor componentelor al lanţului pp realizat de Borexino”, au adăugat cercetătorii.

„Este o încoronare a peste 10 ani de colectare de date experimentale pentru a dezvălui spectrul complet de energie al Soarelui”, au precizat cercetătorii.

Rezultatele noastre reduc incertitudinea, ceea ce probabil nu este atât de strălucitor şi este un tip de progres a cărui merite nu sunt foarte recunoscute în ştiinţă. Valoarea studiului constă în faptul că măsurătorile devin mai precise datorită volumului mai mare de date”, a precizat Pocar. „Odată ce ai mai multe date, vei avea modele mai precise ale comportamentului Soarelui”, a adăugat acesta.

Instrumentul Borexino, localizat în subsolul Munţilor Apenini din Italia, detectează fluxul de neutrini care ies din stea la viteze apropiate de cea a luminii şi care bombardează Terra. Dar pentru că interacţionează doar prin forţa nucleară slabă, trec neafectate prin materie, ceea ce le face foarte dificil de detectat şi de distins de dezintegrarea nucleară a materialelor obişnuite, potrivit Phys.

Şapte lucruri fascinante şi sclipitoare despre Soare care îl fac pe departe cel mai interesant corp ceresc din apropierea noastră