Home » Știință » A fost creată tehnica ce poate produce prima imagine la scală atomică a unui polimer

Publicat: 17.11.2018
De la sticlele de apă până la cutiile de depozitare, jucării sau tuburi, multe materiale din prezent au la bază plasticul. În timp ce producem aproximativ 110 milioane de tone, anual, de polimeri sintetizaţi, la o scală atomică încă există mistere privind aceşti polimeri.

Din cauza dificultăţii de înregistrare a imaginilor ale acestor materiale, la scală mică, cele cu atomi individuali ai polimerilor au fost realizate doar pe simulări computerizate sau ilustraţii. Conform Phys, în prezent cercetarea realizată de Nitash Balsara, cercetător din cadrul Universităţii California din Berkeley, prezintă utilizarea unei tehnici puternice bazată pe electroni prin care poate fi obţinută o imagine a structurii atomice a unui polimer sintetic.

În cele din urmă, cercetarea ar putea oferi informaţii pentru fabricarea polimerilor ce ar putea duce la realizarea unor noi materiale şi dispozitive ce conţin polimeri. În cadrul studiului, cercetătorii au dezvoltat o tehnică de microscopie cu electroni criogenici prin care au fost identificate 35 de aranjamente ale structurilor cristalelor din cadrul unei probe de polimer peptoid. Peptoidele sunt molecule produse sintetic ce imită moleculele biologice, inclusiv lanţurile de aminoacizi.

Proba a fost sintetizată robotic, după ce specialiştii au realizat bucăţi de polimeri cristalizaţi ce măsurau cinci nanometri în grosime atunci când erau dispersaţi în apă. „Am realizat testele asupra celei mai perfecte molecule de polimer pe care puteam să o construim”, a declarat Balsara.

Pericolul ascuns din sticlele de plastic. Un studiu a scos la iveală că acestea contribuie la creşterea ratei mortalităţii

Ce trebuie să ştii despre sticlele de plastic pe care le cumperi din magazin

Un studiu internaţional de mare amploare a scos la iveală că în apa îmbuteliată există mici particule de plastic

Cât timp se pot folosi recipientele din plastic?