Prima pagină Stiinta

Lucrul pe care nu l-ai văzut până acum: Cum arată polii Soarelui - FOTO

Oana Bujor | 12.06.2018 | ● Vizualizări: 1040

O misiune solară a furnizat o imagine nemaivăzută până acum cu Soarele. Planeta noastră şi majoritatea obiectelor din Sistemul Solar orbitează în jurul zonei ecuatoriene a Soarelui.

Sonda Ulysses a reuşit să treacă prin zona polilor Soarelui la o distanţă de aproximativ 322 milioane de kilometri. Pentru a obţine astfel de imagini, specialiştii au fost nevoiţi să trimită iniţial sonda către Jupiter, unde au utilizat gravitaţia planetei pentru a opri zborul eliptic a lui Ulysses.

Sursa-ESA

Conform Science Alert, sonda a reuşit să realizeze doar trei loop-uri în jurul Soarelui în decursul a 15 ani, din 1994 în 2009. Din păcate, însă, sonda nu a avut o cameră la bordul său. Aşadar nici fotografia publicată în prezent nu este la bază chiar o imagine. „Deşi polii nu pot fi observaţi direct, atunci când sonda trece prin atmosfera solară colectează date”, a explicat ESA:  „Specialiştii realizează aceste informaţii pentru a crea o imagine a regiunilor polare”, au adăugat membrii ESA.

Cercetătorii ESA au încercat să realizeze aceste imagini, strat după strat, încă din iunie 2018.

Şapte lucruri fascinante şi sclipitoare despre Soare care îl fac pe departe cel mai interesant corp ceresc din apropierea noastră