Home » Știință » Descoperire uimitoare a astronomilor care aruncă o nouă lumină asupra începutului Universului

Publicat: 16.03.2019
Astronomii din Japonia, Taiwan şi de la Princeton University din SUA au descoperit 83 quasari alimentaţi de găuri negre supermasive din Universul îndepărtat, dintr-o perioadă în care acesta avea mai puţin de 10% din vârsta actuală.

„Este remarcabil că astfel de obiecte dense se formau atât de devreme”, a precizat Michael Strauss, profesor de ştiinţe astrofizice la Princeton, unul dintre coautorii studiului. „Înţelegerea modului în care găurile negre se pot forma la începutul Universului, şi cât de comune erau, reprezintă o provocare pentru modelele noastre cosmologice”, a adăugat acesta.

Studiul va apărea într-o serie de cinci lucrări în The Astrophysical Journal şi Publications of the Astronomical Observatory of Japan.

Găurile negre supermasive, găsite în centrele galaxiilor, pot fi de milioane sau chiar de miliarde de ori mai masive decât Soarele. Deşi sunt des întâlnite astăzi, nu este clar cum s-au format prima dată şi cât de multe erau în Universul timpuriu. O gaură neagră supermasivă devine vizibilă atunci când gazul se strânge în jurul ei, făcând să strălucească precum un quasar, scrie Phys.

Cercetătorii au folosit date prelevate de la instrumentul HSC (Hyper Suprime-Cam), montat pe Subaru Telescope al National Astronomical Observatory din Japonia, localizat în vârful muntelui Maunakea din Hawaii.

Aceasta ar putea fi prima imagine cu naşterea unei găuri negre