Prima pagină Stiinta

Oamenii de ştiinţă au dezmembrat aproape 20.000 de gene ale cancerului, într-o premieră cu implicaţii majore

Redactia Descopera.ro | 04.21.2019 | ● Vizualizări: 2571

O echipă de cercetători din Marea Britanie a anunţat că a separat celule canceroase, pentru a depista punctele slabe ale acestora, fiind o premieră ştiinţifică.

Oamenii de ştiinţă de la Wellcome Sanger Institute sunt de părere că au descoperit sute de puncte vulnerabile ale celulelor maligne, care, în viitor, ar putea fi ţintite cu noi medicamente, potrivit Rador.

Tratamentele din prezent, precum chimioterapia, omoară tumorile, însă afectează, totodată, şi restul organismului.

Cancerul reprezintă o versiune alterată a propriilor noastre celule, iar mutaţiile genetice determină creşterea necontrolată a acestora şi răspândirea în întregul organism.

Cercetătorii britanici au dezactivat fiecare instrucţiune genetică din interiorul unor celule canceroase, pentru a stabili care dintre acestea sunt cruciale pentru supravieţuire.

În total au fost dezmembrate aproape 20.000 de gene, una câte una, din 30 de tipuri diferite de cancer.

Rezultatul cercetării a fost o listă scurtă de 600 de noi vulnerabilităţi ale cancerului, pentru care în viitor s-ar putea dezvolta noi medicamente personalizate.