Home » Știință » Cercetătorii au reactivat funcţiile cerebrale ale unui porc, la 4 ore de la sacrificarea lui

Publicat: 19.04.2019
Un grup de oameni de ştiinţă din Statele Unite au reuşit să reactiveze funcţiile cerebrale ale unui porc, după patru ore după ce animalul fusese sacrificat, relatează site-ul postului BBC.

Recenta descoperire ar putea aduce în dezbatera o temă privind bariera între viaţă şi moarte şi ar putea ajuta la găsirea unui tratament pentru afecţiuni precum Alzheimer, potrivit Mediafax.

Studiul a arătat că moartea celulelor cerebrale ar putea fi oprită, iar unele conexiuni ale creierului ar putea fi restituite.

Rezultatul contrazice ideea privind declinul ireversibil al creierului în câteva minute după ce fluxul de sânge este oprit.

Studiul, publicat în jurnalul Nature, a arătat o reducere a celulelor cerebrale moarte, o redare a vaselor de sânge şi a câtorva dinte activităţile creierului. Cercetătorii au descoperit sinapse care încă funcţionau.

Toate aceste lucruri s-au întâmplat la mai multe ore după ce animalele fuseseră omorâte.

Cercetătorii au reuşit să reactiveze funcţiile cerebrale ale un porc după patru ore de la moartea sa.