Home » Știință » Cercetătorii chinezi au obținut cocaina produsă din planta de tutun

Cercetătorii chinezi au obținut cocaina produsă din planta de tutun

Foto: Pixabay
Publicat: 05.12.2022

Într-un studiu la care mulți nu s-ar fi așteptat, oamenii de știință din China susțin că, prin intermediul unor modificări genetice, au obținut cocaina produsă de planta de tutun.

Potrivit publicației New Scientist, citată de Futurism, cercetătorii au încercat timp de zeci de ani să determine modul în care planta de coca, cea din care este derivată cocaina, produce compusul.

Este o chestiune biochimică complexă și, în timp ce, mai recent, cercetătorii au reușit să cartografiaze majoritatea procesului plantei, un element cheie a continuat să le scape: cum este convertit un precursor chimic numit MPOA într-o secțiune a moleculei de cocaină.

Acea verigă lipsă este exact ceea ce spun că au dezvăluit oamenii de știință de la Institutul de Botanică Kunming, din China. După cum este detaliat într-o nouă lucrare publicată în Journal of the American Chemical Society, cercetătorii au reușit să identifice două enzime necunoscute anterior, numite EnCYP81AN15 și EnMT4, în linia de producție a cocainei.

Cum a fost obținută cocaina produsă de planta de tutun?

Oamenii de știință au modificat o genă de Nicotiana benthamiana, o rudă apropiată a plantei de tutun, pentru a obține cocaina produsă de planta de tutun. Planta a produs 400 de nanograme de cocaină pe miligram de frunză uscată, sau aproximativ a 25-a parte din randamentul unei plante de coca obișnuite.

Desigur, această inovație nu a fost dezvoltată pentru consumul recreațional. Deși este cel mai cunoscută ca drog de petrecere, cocaina are de fapt unele utilizări medicale îndelungate. În mod ideal, acest progres nu numai că face lumină asupra unui mister biochimic, dar contribuie la asigurarea faptului că substanța, un anestezic care chiar în 2020 a fost autorizat de FDA pentru utilizare controlată într-un spray nazal, este disponibilă în scopuri farmaceutice.

„În prezent, producția disponibilă de cocaină din tutun nu este suficientă pentru a satisface cererea la scară în masă”, a declarat Sheng-Xiong Huang, liderul studiului.

„Această descoperire le poate permite companiilor farmaceutice să o fermenteze, în esență, și astfel să scape complet de producția pe bază de plante”, a declarat Benjamin Lichman, cercetător la Universitatea din York, care nu a fost implicat în cercetare.

O tehnologie care nu este accesibilă pentru oricine

Lichman a recunoscut că există și posibilitatea ca modificarea plantelor pentru a produce substanțe interzise să devină un factor în comerțul cu droguri.

„Acest lucru va avea un impact uriaș asupra lanțului de aprovizionare și poate avea un impact potențial asupra producției ilicite”, a spus el.

Deocamdată este puțin probabil ca vreun cartel să obțină această tehnologie, cel puțin nu pentru ceva timp. Acest nou proces de hacking de gene nu este tocmai ieftin și nu este nici pe departe scalabil.

Însă este o muncă interesantă și ar putea pune bazele unui studiu biochimic și farmaceutic interesant de urmat.

Sigmund Freud s-a înșelat! Succesul aduce, până la urmă, fericirea