Home » Știință » O nouă planetă pitică a fost descoperită. Ea îi va ajuta pe cercetători să înţeleagă modul de formare al galaxiilor

Publicat: 14.07.2016
O echipă de astronomi a anunţat descoperirea unei noi planete pitice, în cadrul sistemului nostru solar.

Denumită iniţial RR245, de către Uniunea Astronomilor, planeta pitică are un diametru de 700 de km, iar orbita sa o poziţionează mai departe de Soare de 120 de ori decât Pământul.

,,Planetele îngheţate mai îndepărtate decât Neptun ne confirmă faptul că planetele, după ce s-au format, s-au îndepărtat de Soare. Acest lucru ne pemite să reconstruim istoria modului de formare al sistemului nostru solar”, a afirmat cercetătoarea Michele Bannister, de la University of Victoria  British Columbia, Canada.

,,Majoritatea planetelor îngheţate au dimensiuni reduse, fiind foarte greu de studiat, dar aceasta  poate fi cercetată în detaliu”, a adăugat ea.

Pentru a înconjura Soarele, planetei RR245 îi trebuie 700 de ani. Cercetătorii afirmă că planeta mai are cinci miliarde de kilometri pănă când îşi termină traseul, anul estimat fiind 2096.

Cercetătorii afirmă că au existat mult mai multe planete pitice în sistemul nostru solar, dar majoritatea au fost distruse când planetele gigantice le-au luat locul. Dar RR245 se alătură planetelor care au supravieţuit, precum Ceres Pluto Haumea sau Eris.

RR245 ar putea fi ultima planetă detectată în apropierea lui Neptun cu obsevatoarele din zilele noastre. Descoperirea planetei pitice îi va ajuta pe cercetători să înţeleagă modul de formare al galaxiilor.

,,Ele sunt singurele obiecte care ne pot transporta în trecut, pentru a studia naşterea sitemului nostru solar”, a declarat astrofizicianul Pedro Lacerda, de la Queen’s University Belfast, Irlanda de Nord.

Descoperire uimitoare în spaţiul cosmic: planeta cu trei sori. Are trei răsărituri şi trei apusuri. ”Am fost surprinşi să descoperim”