Prima pagină Timp Liber

Reviste de altadata

Emanuel Badescu 10.10.2008 | ● Vizualizări: 51
no title     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Text de Emanuel Badescu

Raspunderea cailor ferate pentru intarzieri Buletinul Cailor Ferate Romane,an V, nr. 20, 15 octombrie 1915

Desi de jur-imprejurul Vechiului Regat primul Razboi Mondial facea ravagii de un an, in 1915 Romania nu intrase inca in lupta. Ion. I.C. Bratianu ar fi vrut sa cunoasca tabara castigatoare pentru a obtine un maximum de beneficii, insa victoriile oscilau cand de partea Antantei, cand de cea a Puterilor Centrale. Ideal ar fi fost sa se implice in conflict de partea Antantei, mai exact a Frantei. In asteptarea momentului prielnic, primul-ministru liberal a dispus ca ministerele sa fie pregatite pentru a evita orice intarzieri sau disfunctionalitati, de o atentie deosebita „bucurandu-se“ din partea lui Bratianu Ministerul Transporturilor. Cancelaria si birourile acestui minister au inceput sa lucreze cu febrilitate, producand un numar impresionant de circulare, tarife, liste de marfuri interzise la export etc. La acestea s-au adaugat evaluari ale priceperii angajatilor, urmate de o importanta „miscare in personalul administratiei“. O atentie speciala a fost acordata accidentelor, Comisia Superioara de Ancheta analizand in detaliu cazurile si dand pedepse mai aspre ca de obicei.Numerele din octombrie 1915 ale Buletinului Cailor Ferate Romane stau in mod evident sub semnul razboiului. Nu intamplator, in numarul din 15 octombrie a aparut un amplu studiu in acest sens, semnat de L. Calmar: Raspunderea cailor ferate pentru intarzieri la transporturile internationale de marfuri.