Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

08 11. 2015, 10:30

Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universităţii Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii şi familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV şi consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinţi, copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentaţi să le ceară părinţilor să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanţuri de restaurante fast food şi-au orientat aproximativ 80% din spaţiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru reţele de cablu de desene animate menţionate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionaţi au cerut să meargă la unul dintre cele două lanţuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinţii chestionaţi au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele, potrivit Agerpres. Tentaţia era chiar şi mai mare pentru copiii care colecţionau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanţurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuinţă şi din dormitoarele copiilor şi timpul petrecut în timpul zilei în faţa televizorului sunt asociate cu o frecvenţă mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinţi este să nu îşi lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.