Iată cum călătoresc pasagerii din Japonia cu metroul. De vină sunt ”ambalatori de sardine”- Galerie Foto

28 08. 2016, 13:00

În capitala Tokyo, aproape 40 de milioane de pasageri utilizează transportul pe căi ferate, zilnic fiind mult mai aglomerate decât alte mijloace de transport, precum autobuzul sau maşinile private. Dintre aceştia 22%, adică 8,7 milioane de persoane, utilizează metroul.

Metroul din Tokyo este o minune a trasportului în comun. Pe majoritatea liniilor, trenurile sosesc la fiecare cinci minute, la orele de vârf sosind la diferenţă de 2-3 minute. Aproape 24 de trenuri pe oră pleacă în aceiaşi direcţie. Deşi sunt atât de multe trenuri, metroul este foarte aglomerat, mai ales la orele de vârf.

Galerie foto

vezi galeria
7 foto

Pentru ca oamenii să încapă în vagoane, angajaţii metroului, cunoscuţi cu denumirea de ,,oshiya” sau ,,împingătorii”,  au scopul de a  împinge oamenii în vagoane.  

Înpingătorii au fost aduşi pentru prima dată în staţia de metrou Shinjuku, majoritatea erau studenţi care lucrau part-time. Deşi acum sunt un fenomen japonez,  împingătorii au fost inventaţi de americani acum un secol, fiind originari din New York. Aceştia nu erau plăcuţi de oameni deoarece trebuiau să împingă pasagerii cu ostilitate. Puterea cu care primii împingători îşi făceau meseria le-a conferit apelativul de ,,ambalatori de sardine”. 

Împingătorii nu au mai fost căutaţi când au fost introduse uşile automate şi turnicheţii automaţi, majoritatea şi-au pierdut locul de muncă în 1920. Fotograful Michael Wolf a realizat în 2012 o serie de fotografii care înfăţişează durerea de pe chipul pasagerilor în timp ce sunt lipiţi de geamurile metroului. Imaginile arată cât de oribilă şi ruşinoasă este situaţia. Corpurile oamenilor sunt  împinse până când abia se mai pot mişca  Pentru a coborî la staţia dorită ai nevoie de putere şi determinare.

Sursa: Amusing Planet

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Secretul uimitor din staţia de metrou Politehnica. Ce nu ştiu românii care zilnic păşesc pe acolo? GALERIE FOTO
 
O staţie de metrou din Bucureşti adăposteşte un muzeu unic în lume, cu fosile preistorice
 
De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă
 
Metroul-fantomă, modalitatea inedită de promovare a noului film „Ghostbusters”