Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin

14 11. 2017, 11:00
Specialistul a vorbit de o anumită segmentare a pieţei, care există şi în alte state mai dezovoltate, precum Marea Britanie, Germania sau Statele Unite: clienţii de până în 30 de ani, care se simt confortabil oferind până în 40 de lei pe o sticlă de vin în retail, consumatorii calculaţi, care sunt interesaţi de raportul calitate-preţ, dar şi cei ataşaţi de un anumit brand, pentru care preţul e mai puţin important, relatează Mediafax
 
În retail, palierul de preţ în care cumpărătorul se simte confortabil se opreşte la 22-23 de lei, crede şi Costin Ghiţă, director de vânzări la Jidvei. „Consumatorul chiar pune presiune cumva pe produsul pe care vrea să îl achiziţioneze, căutând tot mai multe beneficii – inclusiv emoţionale – generate de un branding mai bun. Dacă vorbim de horeca, discuţia e mult mai complexă, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai fragmentate. Dacă încercăm să spunem câţi bani ar da în zona de horeca un consumator pentru un vin ne-am hazarda, deoarece depinde de foarte multe elemente – eveniment, locaţie etc.”, a spus Costin Ghiţă.
 
Victor Deleanu, reprezentantul producătorului Cotnari, subliniază faptul că cele mai mari volume în horeca se dezvoltă pe vinurile la pahar, nu la sticla, iar pragul de confort e în jurul valorii de 15 lei.
 
În retail, volumul cel mai mare e la vinurile cu un preţ de sub 20 de lei, explică Radu Gherman, director de achiziţii lichide la Carrefour. „Uitându-ne la tot ce înseamnă băuturile alcoolice, ar trebui să considerăm horeca un soi de trendsetter – uitaţi-vă la fenomenul Aperol Spritz”, spune el. „Un cocktail care nu e specific românesc a ajuns, prin horeca, să fie atât de îndrăgit şi consumat. Interesul meu ca retailer e ca produsele să fie cunoscute şi apreciate într-un restaurant, iar clientul să aibă posibilitatea de a cumpăra vinul dintr-un magazin mare. Am tot interesul ca un client să interacţioneze cu vinuri de calitate, pentru că şi eu o să vând acele vinuri”, a spus retailerul.
 
Andreea Micu, reprezentanta Cramelor Avincis, spune că a observat un prag de 25-30 de lei în ceea ce priveşte preţul pe care oamenii sunt dispuşi să îl dea pentru o sticlă de vin în retail.