Consumul de alcool: cum afectează mamele

15 10. 2018, 12:00
Ţi s-a întâmplat vreodată să simţi nevoia unui pahar cu vin pentru a te relaxa după o zi lungă cu multe taskuri de făcut la job, dar şi lecţii de făcut cu cei mici? Te-ai gândit dacă asta îţi afectează felul în care vezi lucrurile? Sau dacă îi afectează pe cei mici?
 
Femeile beau din ce în ce mai mult
Se pare că în ultima vreme, femeile au devenit un partener demn de luat în seamă atunci când vine vorba de băut, cel puţin când vine vorba de vin. În 2015 femeile au reprezentat 57% din populaţia consumatoare de vin din S.U.A., potrivit cercetătorilor.
Da, evident, consumul a crescut şi datorită mult lăudatelor beneficii ale acestuia asupra săntăţii. Plus că vinul se bucură de statutul de licoare magică, ce poate subţia talia şi întări sistemul imunitar. Şi totuşi, un raport al Societăţii Americane de Oncologie Clinică sugerează că o băutură alcoolică pe zi – vin sau alt tip – poate creşte riscul unei femei de a dezvolta cancer de sân cu până la 4%. Însă vinul este şi un foarte bun motiv de publicitate pentru maternitatea modernă. Să nu uităm mesajele din filme precum Bad Moms, pozele şi GIF-urile de pe Facebook şi sloganurile tipărite pe tricourile vândute pe internet  (”Ha-ha. Parentingul este atât de greu, încât am nevoie de vin!”) spune Gabrielle Glaser, autorul cărţii „Secretul ei cel mai bine păstrat”, o carte despre relaţiile femeilor americane cu alcoolul.
Experţii sunt de părere că există o poveste mai întunecată care trebuie spusă despre modul în care cultura băuturii ne afectează sănătatea.
 
Tulburările legate de consumul de alcool, arestările legate de conducere sub influenţa alcoolului şi decesele legate de consumul de alcool în rândul femeilor americane sunt în creştere, spune dr. Deborah Hasin, profesor de epidemiologie la Şcoala de Sănătate Publică a Universităţii din Columbia. În cazul în care tendinţele actuale continuă, femeile moderne ar putea deveni un comptitor serios al bărbaţilor, din punct de vedere al alcoolului. Şi nu, studiile nu se înşală!
 
Continuarea pe CSID