Rusoaicele refuză luxul occidental (DOCUMENTAR)

13 04. 2022, 08:30

This browser does not support the video element.

Sancțiunile Occidentului împotriva Rusiei se înăspresc din ce în ce mai mult și încep să se resimtă în rândul oamenilor. Totodată, interdicțiiile Moscovei pentru cetățenii ruși, cum ar fi accesarea rețelelor sociale Facebook și Instagram, a dus la pierderi pentru antreprenorii din social media.

Toate, pe lângă tot mai gravele tulburări financiare, creșterea inflației și bunurile care sunt tot mai greu de obținut.

Influencerii Rusiei și-au pierdut mare parte din venituri odată cu dispariția audienței, iar în multe cazuri, munca a fost luată de la zero pe alte rețele de socializare. Alții au menținut accesul la platformă printr-o rețea privată virtuală care maschează activitatea pe internet prin criptarea locației utilizatorilor și a traficului web.

Instagram a avut aproximativ 80 de milioane de utilizatori în Rusia, o țară care are 146 de milioane de oameni. Moscova a blocat platforma ca răspuns la decizia companiei-mamă Meta de a permite utilizatorilor din Ucraina să posteze mesaje precum „Moarte invadatorilor ruși”.

Așa s-a întâmplat și în cazul designerului Elena Igonina, care și-a lansat prima colecție a brandului de modă din Moscova, în anul 2020, la începutul pandemiei de Covid-19. Vânzările au crescut doar prin intermediul aplicației Instagram, astfel că aproximativ 90% din venituri au venit în urma promovării acesteia pe rețeaua de socializare.

Elena Igonina susține că marca ei a suferit o pierdere financiară uriașă după blocarea rețelei. Încă de când au fost impuse restricțiile în Rusia, afacerea susținută pe Instagram a scăzut cu 70%.

Și bloggerul Natalia Konstantinova și-a folosit conturile de pe rețelele de socializare pentru a le arăta oamenilor viața din Sankt Petersburg. Publicul acesteia era majoritar vorbitor de limba engleză.

Cu peste 35.000 de utilizatori pe Instagram și 300.000 pe TikTok, ea a trecut de la postările despre lucrurile care se întâmplau zilnic, cum ar fi modul în care erau curățate drumurile acoperite de zăpadă, la videoclipuri cu magazinele occidentale care au fost închise încă din primele săptămâni de la invazia Rusiei în Ucraina.

Citește continuarea pe Gândul!