Un studiu arată că românii merg mai rar la sală pe timpul verii

20 08. 2023, 01:00
Sursa foto: Shutterstock

Utilizarea serviciilor de fitness a scăzut cu aproximativ 20% în perioada sezonului estival, potrivit unui studiu realizat de SanoPass.

Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-iulie 2023, pe un eșantion de peste 2.000 de persoane active din comunitatea de 50.000 de persoane a SanoPass, reliefând comportamentul de consum al serviciilor de fitness în lunile de vară, respectiv iunie și iulie, tendință care se prelungește și în luna august.

Rezultatele analizei arată că există o scădere semnificativă de aproximativ 20% a activității fizice în timpul verii. Vârful sezonalității este înregistrat în lunile ianuarie, februarie și martie, urmat de perioada de toamnă, cu precădere în lunile octombrie și noiembrie.

Principalele orașe cu o cerere ridicată pentru serviciile de fitness

„Viziunea SanoPass se axează pe promovarea bunăstării consumatorilor pe tot parcursul anului. În ceea ce privește sezonul estival, există o varietate de opțiuni pentru a face mișcare și încurajăm fiecare individ să mențină un nivel de activitate constant, astfel încât să își păstreze sănătatea și vitalitatea”, a declarat Andrei Vasile, fondatorul SanoPass by MedLife.

Principalele orașe cu o cerere ridicată pentru serviciile de fitness rămân București, urmat de Cluj, Brașov, Craiova și Iași, românii fiind dispuși să investească în activitățile sportive un buget mediu lunar de 190 lei.

„Cifrele din portofoliul nostru arată că Brașovul este un oraș în care oamenii consumă servicii de fitness peste media națională, înregistrând aproximativ 10 intrări lunare în medie per abonat versus 7.5 – 8 la nivel național”, a subliniat Andrei Vasile.

Tot mai multe companii încep să ofere abonamente de fitness

Comunitatea SanoPass se bucură de o diversitate de participanți formată preponderent din 33% femei și 67% bărbați, cu o vârstă medie de 29 de ani. Utilizatorii se mențin activi, mergând în medie de 8 ori pe lună la sala de fitness, ceea ce reflectă dorința lor de a-și îmbunătăți sănătatea și condiția fizică.

De asemenea, se observă o creștere a interesului din partea companiilor de a sprijini un stil de viață activ în rândul angajaților lor. Într-o evoluție pozitivă, din ce în ce mai multe companii încep să ofere abonamente de fitness sau alte facilități legate de activitatea fizică ca beneficii oferite în cadrul pachetului extrasalarial.