Ce mașini preferă românii să-și cumpere?

08 12. 2023, 09:00
Sursa foto: Profimedia

Românii preferă sedan-urile și SUV-urile în detrimentul coupe-urilor și decapotabilelor, însă ponderea a scăzut de la 28,9% cât era în 2022, arată un studiu de piață făcut de compania de date auto carVertical.

Varianta sedan este cea mai populară în România, reprezentând 25,2%. SUV-urile sunt pe locul 2, cu 23,2% anul acesta.

Break-urile sunt pe locul trei ca popularitate, înregistrând o scădere de la 25,6% în 2022 la 22,8% în 2023. Pe de altă parte ponderea monovolumelor a înregistrat o creștere.

„Este o tendință globală: break-urile și sedan-urile devin mai puțin căutate”

„Anul acesta, în România aproape fiecare a patra verificare a istoricului unui vehicul a fost pentru un SUV. Este o tendință globală: break-urile și sedan-urile devin mai puțin căutate, în timp ce popularitatea SUV-urilor și MPV-urilor este în creștere pe piața mașinilor second-hand”, spune Matas Buzelis, expert auto în cadrul companiei care a făcut studiul.

Decapotabila este cel mai puțin popular tip de mașină, cu o cotă de căutare de doar 0,7%, în scădere față de anul precedent când atingea cota de 0,9%.

Coupe-urile se numără și ele printre cele mai puțin dorite mașini din România, chiar dacă ponderea lor a crescut de la 1,1% la 1,5%. Deși MPV-urile au crescut ceva în popularitate, ponderea lor este de numai 5,3% (în creștere de la 2,3% în anul precedent).

Principalul motiv pentru care șoferii evită mașinile sedan

Break-urile și sedan-urile au înregistrat cea mai puternică scădere față de anul trecut, pierzând 2,9 respectiv 3,7 procente.

„Poate că principalul motiv pentru care șoferii se îndepărtează ușor, ușor de mașinile sedan este că nu sunt practice pentru cei care fac naveta în oraș. Un sedan este totuși o mașină de dimensiuni destul de mari, dar care vine cu compartimente mici de bagaje când o comparăm cu un crossover, de exemplu. Această combinație nu este ideală pentru uzul de zi cu zi. De asemenea, break-urile au devenit mai puțin populare în România precum și în alte piețe europene”, a mai spus Buzelis.