Branding-ul si consumul traditiilor

10 06. 2009, 11:00

Angoasa culturala a ultimilor ani legata de “pierderea traditiilor” a fost contrabalansata de consumul fervent al produselor asociate cu aceste traditii. Numarul targurilor si al reportajelor-tv sau din presa scrisa dedicate “mestesugurilor traditionale” pare sa creasca pentru a alimenta un public din ce in ce mai vrajit de produsele de artizanat.

Dedic aceasta prima discutie despre piata de traditii din Romania unui studiu de caz elocvent pentru tranformarile post-socialiste pe care le inregistreaza artizanatul romanesc la intalnirea cu piata globala: ceramica de Horezu, unul dintre cel mai cunoscute brand-uri ale ceramicii autohtone.

Fructific aici rezultatele unei cercetari intreprinse in zona Horezu alaturi de colegii mei de la Muzeul taranului Roman in vara si toamna anului 2007, in urma careia am realizat si un documentar pe care il voi prezenta in cadrul acestei prelegeri.

Bogdan Iancu detine licenta in Litere si Bibliologie - Universitatea Bucuresti si Masterat in Antropologie - Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative Bucuresti. Este doctorand in Antropologie - Universitatea din Perugia (Italia) / SNSPA Bucuresti. Sustine seminarii la cursul de Sociologia Cotidianului (titular: prof. Vintila Mihailescu) – Facultatea de Stiinte Politice, SNSPA si este cercetator la Muzeul Taranului Roman – Bucuresti.

Taxa atelier: 10 ron / persoana
Inscrieri la contact@victoriei.ro