Prea multa marfa in magazine? Cumparatorii risca o depresie

24 01. 2010, 00:00

In fiecare zi, oamenii stau in fata rafturilor imense, pline cu marfa, dintr-un hipermarket, intrebandu-se ce sa aleaga dintre zecile de feluri de sampon, cafea, suc de fructe sau ciocolata.

Dupa parerea psihologilor, fenomenul poate avea consecinte foarte neplacute si serioase: de fiecare data cand facem o alegere, ne temem, subconstient, sa nu fi gresit, iar cu cat exista mai multe posibilitati de a alege, cu atat ingrijorarea e mai mare.

Toate acestea produc nu numai dezorientare si confuzie, ci si un sentiment de nesiguranta, nefericire si chiar depresii.

Dupa opinia unor specialisti americanii americani, latura periculoasa a existentei prea multor optiuni se manifesta nu numai in ceea ce priveste cumparaturile, ci si in alte aspecte ale vietii.

De pilda, in societatea occidentala contemporana, oamenii au mai multe optiuni - deci, teoretic, mai multa libertate - in ceea ce priveste relatiile cu alte persoane, decat aveau in urma cu cateva decenii.

Dar a profita de acesta libertate implica, in multe cazuri, distantarea de propria familie, de cei apropiati, care ar putea sa ofere sprijin emotional in momente de criza.

Sursa: Mail online

CITESTE SI: