În curând vom putea «simţi» textura hainelor cumpărate de pe Internet

17 07. 2011, 03:53

Cumpărătorii vor putea să digitalizeze aspectul hainelor şi pot distribui detaliile acestora în mediul on-line, împreună cu reacţiile lor emoţionale. O astfel de reţea ar putea ajuta creatorii noilor haine prin permiterea consumatorilor de a contribui cu propriile lor idei.

Sharon Baurley de la Universitatea Brunel din Londra, împreună cu colegii săi, sunt pe cale să dezvolte aplicaţii pentru iPhone şi iPad, dar şi pentru alte dispozitive ce folosesc tehnologia touchscreen, care să prezinte ţesăturile într-un mod mai realist. Aceste ţesături interactive, numite Shoogles, sunt create cu ajutorul unui proces asemănător cu cel de producţie a animaţiilor stop-motion (în care se realizează fotografii ale fiecărui cadru, apoi se montează, realizându-se un film). Astfel se creează iluzia de mişcare, aşa că utilizatorul poate întinde, freca sau prinde materialele, la fel ca în viaţa reală.

Echipa lui Baurley investighează, de asemenea, o versiune a butonului "Like" al Facebook, care va măsura reacţia unei persoane la atingerea fibrei reale şi o va aprecia drept "plăcere", sau "neplăcere".

Creatorii vor încărca schiţele lor, iar cumpărătorii vor răspunde prin încărcarea unor imagini şi a unor materiale care apoi pot fi încorporate în modelul iniţial.

Sursa: Economic Times