TV (Noiembrie)

09 11. 2007, 09:00

Istoria muzicii populare negre
TVR Cultural
11 noiembrie, ora 17.30

In urma cu 50 de ani, pe ringurile de dans din SUA, erau marcate, cu sfori, spatii distincte pentru albi si negri, acestia din urma fiind socotiti cetateni de categorie inferioara in propria tara. Astazi, muzica negrilor domina incontestabil o industrie de miliarde de dolari, in care R&B si hip-hop tintesc cele mai inalte pozitii ale clasamentelor din intreaga lume. Artisti precum Mary J. Blige, P. Diddy sau Beyonce au un statut demn de invidiat: detin controlul. In piesele lor se regaseste ADN-ul genului soul, folosit, in acest documentar, ca termen generic pentru a defini muzica populara neagra. O muzica a carei existenta n-ar fi fost posibila fara inovatiile unor cantareti de exceptie, precum Ray Charles, care au combinat spectaculos pasiunea pentru dans, ritmurile senzuale ale strazii si cantecul bisericesc, gospel. Documentarul de fata spune povestea felului in care muzica a schimbat lumea. Fara rhythm & blues n-ar fi aparut genul rock and roll. Iar fara rock and roll, n-am fi avut niciodata trupe precum The Beatles.

Adidas versus Puma
Viasat History
27 noiembrie, ora 23.00

Finala Cupei Mondiale la fotbal din 2006 n-a fost doar o batalie intre echipele Frantei si Italiei, ci si una intre sponsorii acestora, doi giganti ai echipamentului sportiv, Adidas si Puma. Duelul lor pentru suprematie in afaceri a inceput in urma cu peste 80 de ani, intr-un mic oras din .
Acolo, Adolf Dassler si fratele sau, Rudolf, care au fondat ulterior cele doua companii rivale, fabricau pantofi sport cu cele mai simple mijloace. Firma fratilor a devenit prospera cand, la Olimpiada din 1936, alergatorul Jesse Owens a iesit invingator purtand pantofi-sport marca Dassler. Dar, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, intre cele doua familii au aparut tensiuni, relatiile s-au racit, iar firma s-a divizat: Adolf a fondat Adidas, Rudolf, Puma. Din acea zi, rivalitatea dintre cele doua companii a tinut lumea sportului in suspans…