Made in China

14 12. 2007, 18:21

Fara clone

Atacul clonelor


Copiere la mare arta

Cum se face?

Falsificatorii cauta mai intai o victima, de pilda un produs lansat in editie limitata, pe doar cateva piete. Cererea este mare, asa ca acestia se grabesc sa umple cu clonele lor „gau­rile“ din mecanismul de furnizare sau de distributie al acelui produs. Asa s-a intamplat si cu iPhone, care, vreme de cateva luni, a fost vandut doar in SUA. In 2005, LG a lansat telefonul Chocolate, un succes cu vanzari de peste 10 milioane de unitati in toata lumea. A durat patru luni pana cand coreenii au lansat mobilul in China, dar era prea tarziu. O copie cucerise deja cumparatorii, iar calitatea nu era o problema pentru ei atata timp cat replica arata aproape la fel ca origi­nalul. Probabil, cumparatorii chinezi nici mac­­ar n-au avut habar ca „cioco­lata“ contrafacuta nu era produsa de LG. Anul trecut, Samsung ajunsese la capatul rabdarii, pentru ca pierdea anual un miliard de dolari din cauza nenumaratelor clone ale telefoanelor sale. Investigatia a dezvaluit aceleasi metode de lucru. Acel an a coincis cu demararea unei campanii in Romania, in care oamenii au fost instruiti sa cumpere doar telefoanele ce contin holograma Hat, a distribuitorului oficial din tara noastra.

Compania-clona

Ce sa le faci?