Mega-uzine

09 03. 2007, 10:54

Pentru realizarea lui, uzina Ferrari a ajuns sa joace un dublu rol: de conglomerat al tehnologiilor de varf si de veritabil studio de arta. Uzina este o capodopera arhitectonica si include un complex de 45 de cladiri, cu o suprafata echivalenta cu aceea a 50 de terenuri de fotbal, un tunel aerodinamic, un circuit de teste lung de trei kilometri si un plafon de sticla ce permite iluminarea naturala a spatiilor de lucru. Atelierul de motoare beneficiaza de prezenta indoor a unor arbori ce asigura calitatea aerului si umiditatea optima, necesare in procesul de productie. Motorul modelului 599 Fiorano, care insumeaza 800 de componente si a carui masa reprezinta o cincime din greutatea totala a masinii, este montat in intregime manual. Chiulasa si blocul motor sunt obtinute prin turnare in matrite realizate din nisip si rasina. Fiecare matrita poate fi utilizata o singura data. Sasiul este examinat in 800 de puncte diferite, robotii utilizati fiind capabili sa identifice si cel mai mic defect. Vopsitoria are peretii din sticla, etansarea perfecta a spatiului interior asigurand evitarea neuniformitatilor in procesul de acoperire. In orice caz, grosimea vopselei de pe Ferrari 599 Fiorano este masurata ultrasonic cu o precizie de pana la o miime de milimetru. Taierea (cu lasere), coaserea si montarea bucatilor de piele folosite pentru tapiteria unui Ferrari 599 Fiorano dureaza, in medie, 30 de ore, fiecare piesa de interior fiind creata manual. La final, inaintea iesirii pe poarta uzinei, fiecare masina este supusa testelor pe propria pista de incercari.