Suportul tehnic limitat oferit pentru electrocasnicele inteligente, o problemă importantă pentru utilizatori

14 06. 2020, 15:00

Un studiu realizat de organizația britanică Wich? arată că electrocasnicele inteligente au o mare problemă: suportul software oferit de producători lipsește sau este oferit pentru o perioadă scurtă. Asta deși aceste dispozitive costă semnificativ mai mult decât rudele lor „dumb”.

De exemplu, în Marea Britanie un frigider smart costă în medie cu 855 de lire sterline mai mult decât unul normal, iar o mașină de spălat inteligentă cu 260 de lire mai mult, transmite The Register.

Perioadele în care producătorii oferă actualizări software variază mult. Beko promite până la 10 ani de suport software, iar Samsung doar doi. Pe de altă parte, LG oferă actualizări „la nevoie”.

Am și un exemplu personal. Dețin un espressor inteligent Nespresso Expert de aproximativ trei ani. În această perioadă dispozitivul nu a primit niciodată un update firmware, deși are uneori probleme de funcționare.

Un singur producător analizat de Wich?, Miele, garantează actualizări software timp de 10 ani de la lansarea unui model. Aceasta este, însă, o companie care oferă produse premium, așa că era oarecum de așteptat să aibă o asemenea politică.

Citește continuarea pe Go4it!

10 motive pentru care aparatele electrocasnice şi gadget-urile se strică uşor

Casa care te îmbolnăveşte: la ce pericole eşti expus datorită aparaturii electrocasnice din locuinţă?

Casa viitorului este aici: smartphone-ul ne permite să controlăm toate electrocasnicele din casă

Motivul pentru care preţul telefoanelor smart va creşte în următoarele luni