Home » Cultură » Primul caz de crimă din istoria omului. Ce s-a întâmplat cu 430.000 de ani în urmă

Publicat: 31.05.2015
Arheologii cred că au descoperit primul caz de crimă din istoria omului, care ar fi avut loc cu 430.000 de ani în urmă.

Cercetătorii spun că rănile letale au fost descoperite pe un craniu uman găsit în Spania. Omul primitiv a fost ucis cu două lovituri aplicate intenţionat deasupra ochiului stâng, folosind aceeaşi „armă a crimei”.

„Craniul prezintă două lovituri prin penetrare pe osul frontal, deasupra ochiului stâng”, explică Dr. Nohemi Sala.

Craniul face parte dintr-un grup de rămăţite omeneşti, care provin de la cel puţin 28 de persoane, găsite în situl arheologic Sima de los Huesos din nordul Spaniei, adânc în interiorul unui sistem de peşteri.

Singurul punct de acces în acest sit arheologic este oferit de un puţ vertical adânc de 13 metri, motiv pentru care rămâne în continuare un mister felul în care au ajuns rămăşiţele omeneşti acolo. Cercetătorii cred însă că alţi oameni primitivi au fost responsabili pentru acumularea tuturor oaselor în acest sit de la Sima de los Huesos.

Peştera, cunoscută şi sub numele de Groapa Oaselor, este una dintre cele mai bogate surse de fosile preistorice din Europa. În 2013, oamenii de ştiinţă au prelevat de aici cel mai vechi ADN uman cunoscut vreodată.

Sursă: Daily Mail