Home » D:News » Medicament revolutionar impotriva cancerului mamar

Medicament revolutionar impotriva cancerului mamar

Publicat: 03.03.2008
Cercetatorii britanici de la Universitatea din Newcastle, Marea Britanie, spun ca au pus la punct un medicament revolutionar care poate preveni cancerul mamar, in cazul femeilor care prezinta in familie un istoric al acestei maladii, potrivit unui studiu preluat de dailymail.co.uk.

Medicamentul, care ataca tumorile provocate de defecte genetice, ar putea fi util femeilor care sunt purtatoare de gene ce provoaca aparitia cancerului la san. Administrat regulat femeilor care au in familie cazuri de cancer mamar, medicamentul ar actiona efectiv ca un "vaccin", prevenind dezvoltarea bolii.
In prezent, multe dintre femeile care au mostenit genele defecte aleg sa faca mastectomie (extirparea glandei mamare) pentru a preveni raspandirea cancerului.
Cercetatorii spera ca acest "vaccin" sa fie disponibil pe piata in cel mult zece ani.
Genele defecte BRCA, transmise de la mama la fiica, sunt responsabile de aproximativ 2.000 dintre cele 44.000 de cazuri de cancer la san diagnosticate anual in Marea Britanie. Femeile purtatoare ale acestor gene au 85% probabilitati de a dezvolta boala, de opt ori mai multe riscuri de fata de celelalte femei.
Testele initiale au sugerat ca medicamentul, cunoscut deocamdata sub denumirea de AGO14699, nu are efectele secundare intalnite de obicei la tratamentele anti-cancer, precum dureri, greturi si pierderea parului.
Medicamentul, care este testat pe subiecti umani in Newcastle upon Tyne, functioneaza prin exploatarea "calcaiului lui Ahile" al formelor ereditare de cancer mamar, adica abilitatea scazuta de a repara distrugerile ADN-ului tumorii. Celulele normale au doua metode de a se repara, astfel incat se pot dezvolta si inmulti, in schimb celulele tumorilor BRCA au doar o singura metoda. Medicamentul blocheaza mecanismul de inmultire a celulelor tumorale.
Cercetatorii cred ca medicamentul ar putea fi utilizat si impotriva altor forme de cancer, precum cel la prostata si cel pancreatic, insa mai sunt necesare teste pentru a stabili acest lucru.